If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
var får man tag i dessa o vad kostar dom?
finns det någon akvarieaffär i södra skåne som har
stort urval med l-malar?
mvh fredde
Om du skall köpa i butik så skall du veta att Akvarieteknik som levererar till dom flästa butiker har på sin lista. Priset i inköp för butiken av akvarieteknik är enligt deras lista 1599:- för malar mellan 3-6 cm. tror att utpris till kund hamnar på ca 18-1900:- om du inte har en butikägare du känner som hjälper dig... Så i butik e det dyra centimeter. Har inann fått erbjudande om att köpa
L-46 or för 250:-/cm så det e en dyr rackare att ha.. Inget att ha i mina kar då troffarna har en tendens att käcka upp malarnas ögon
Jag fick kontakt med en snubbe som odlar dom genom att jag satte in en annons här på NCS annons sida, Skriv en annons att du söker L-46 så svarar han kanske..
Om du skall köpa i butik så skall du veta att Akvarieteknik som levererar till dom flästa butiker har på sin lista. Priset i inköp för butiken av akvarieteknik är enligt deras lista 1599:- för malar mellan 3-6 cm. tror att utpris till kund hamnar på ca 18-1900:- om du inte har en butikägare du känner som hjälper dig.....
Även den butik du illustrerar här verkar vilja hjälpa köparen en del eftersom den dels inte tar någon vinst, och dessutom bjussar på en hundring på momsen vid ditt dyraste exempel.
Även den butik du illustrerar här verkar vilja hjälpa köparen en del eftersom den dels inte tar någon vinst, och dessutom bjussar på en hundring på momsen vid ditt dyraste exempel.
????? vad menar du?? Akvarieteknik e en grosist till butiker så jag förstår inte vad du menar med "bjuder" på moms . Själva räknar jag inte moms då den e avdragsgill (yrkesskada) Skrev ca pris så olika butiker har olika mycket rabat på akvarieteknik. Men om vi skall säkna med noll % i rabbat så borde priset ligga på ca 2000:- eller......
Och en sak till Gabbi, vad e det för gnäll om en hundring hit eller dit? det var ett exempel inget korekt matematiskt exempel men skall hädan efter ta fram miniräknaren så du får med alla decimaler.. Så även du kan bli nöjd
????? vad menar du?? Akvarieteknik e en grosist till butiker så jag förstår inte vad du menar med "bjuder" på moms . Själva räknar jag inte moms då den e avdragsgill (yrkesskada) Skrev ca pris så olika butiker har olika mycket rabat på akvarieteknik. Men om vi skall säkna med noll % i rabbat så borde priset ligga på ca 2000:- eller......
Akvarieteknik är grossist dvs pris utan moms
yrkesskada eller ej
men som privatperson får du betala moms i alla butiker men det får dom också göra, så om någon tror att det är något butiken tjänar är helt fel.
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Akvarieteknik är grossist dvs pris utan moms
yrkesskada eller ej
men som privatperson får du betala moms i alla butiker men det får dom också göra, så om någon tror att det är något butiken tjänar är helt fel.
E väl bara en som tjänar på moms och det är staten
Och en sak till Gabbi, vad e det för gnäll om en hundring hit eller dit? det var ett exempel inget korekt matematiskt exempel men skall hädan efter ta fram miniräknaren så du får med alla decimaler.. Så även du kan bli nöjd
Hmm
om du inte kan räkna varför ska du gnälla på en som kan (Gabbi mästrar inte bara för hon har rätt)
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
varför jag gnäller...... Pga att detta e ett forum där man kan säga saker utan att det skall bli e uppläxning av ...... Finns ett enklare sätt att säga att jag skall lägga till momsen vilket jag glömde, men NÄÄÄÄÄ Här skall det läggas fram så sarkastiskt som möjligt.. men pallar inte med den diskutionen då denna tråd inte handlade om moms eller inte moms. Sen detyder ca att dom kan kosta lite mer eller lite mindre eller hur
Om privatpersoner får se en grossistprislista
så tolkar dom den ofta utan att ta hänsyn till momsen
priset blir då ganska mycket fel och folk tror då att vi täljer guld
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
vet du vad som e det fina med forum? att man lär känna mäniskor genom det eller hur? det måste man göra efter som du säger att jag exploderar... Nä Christer det gör jag inte, inte över lite moms prat. Så där e du fel ute..
det e det fina med forum. Du läser mina inlägg och tolkar dom på ditt sätt och jag tolkar dina på mitt sätt... Underbart eller hur ? E väl bara så att ni 08 tycker vi skåningar e dryga danskar och vi tycker ni e fiskmåsar......
ta det inte så alvarligt jag vet ju att du e en av dom på forumet som alltid vet bäst så jag ger mig, förlåt att jag störde din kvällsro..
Kommentar