Hypancistrus zebra (L46)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MickeA
    Användare
    • June 2003
    • 456

Nu är det i alla fall gjort. Två stycken hypancistrus zebra håller just på att koppas in i mitt stora kar. Hoppas att man får se dem någon gång mer i alla fall, för det är en makalöst vacker fisk.

Är L128 så dyr nuförtiden?! Jag har haft två såna i burken förut men sista året har jag nog bara sett den ena. Trodde att den också hade dött tills för ett par veckor sen när jag fick se att den satt och tuggade på framrutan.

Kommentar

• discusred
      Användare
      • June 2004
      • 851

Tyvär tror jag att du kanske inte får se dom.
      Tycker du att dina L128 är skygga, så ä dessa det dubbla.
      Men har du tur kanske dom hittar ett gömställe långt frame, så kommer dom fram kanske när det är matdags.
      ända gången jag fick dom och synas var när jag hade 50st i mitt sällskapskar.

Jag hade haft dom i artkar, har dom lekt innan så finns chansen att du får fler.
      Då kan du få ihop lite till ett zebra sten rev i sällskaps karet.

Har dom lekt innan så är 3000 billigt.
      Senast redigerad av discusred; 14 February 2011, 20:14.

Kommentar

• Pontulf
        Användare
        • August 2010
        • 30

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
        Sluta dröm ....
        tror att dom flesta butiker får tag i dessa för mellan 800-1200kr ex moms
        detta betyder att med moms kostar dom 1000-1500kr
        priset i butik blir ca 2000kr och med lite rabatt slutar det på ca 1700-1800kr

vet du

jag tjänar mer på neontetror och på syrestenar varje dag
        Ja har kunnat om jag hade velat fått tag i den för 500 kr st, dessa fiskar var 4-5 cm stora. Dock så hade jag inte plats eller intresset för att köpa dem.

Kommentar

• cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

Ursprungligen postat av Pontulf
          Ja har kunnat om jag hade velat fått tag i den för 500 kr st, dessa fiskar var 4-5 cm stora. Dock så hade jag inte plats eller intresset för att köpa dem.
          Jag har en kompis GrisGunnar
          fick tio stycken gratis
          så nu är marknadspriset 0kr
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• dalinad
            Användare
            • October 2008
            • 63

Håller med att dom går att få billigare som små. Lekpar/grupp är dyra så 3000 var normalt tycker jag.
            Men jag har märkt att vissa butiker vill få det som att det inte går att få tag på under 1000-1500, men 800 är absolut inte ovanligt, finns även ibland för runt 500.
            4451 l

Kommentar

Arbetssätt...