Lediga rum i virtuellt hem/studenthem sökes...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    Lediga rum i virtuellt hem/studenthem sökes...

    Jag söker två lediga rum i ett virtuellt real fantasy hem/studenthem. Det ultimata vore två lediga rum i en trea.

    Ett krav är dock att byggnaden är av modellen Windows Vista Home Basic...office 2007 modellen alltså.

    Vill inte skaffa suspekta andrahandskontrakt på dåliga kvarter där man kan stöta på elaka pirater eller andra gäng som sprider skräck i tangentbordens ryttare.

    Ciao!
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

    #2
    Har du limmat något med Tangit idag eller har jag bara ingen aning om vad du snackar om?
    Tony Englund

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #3
      Tangit är gamla saker...nepp jag har inte gjort det.

      Det handlar om Office 2007 Home Basic. I vissa laptops/notebooks ingår provsmak på officepaketet där man kan låsa upp programvaran genom att köpa Officepaketet. I paketet så får man använda det på tre datorer i "hemmet". Istället för att köpa ett officepaket själv för över tusenlappen så kan man dela med tre..t ex vanligt bland studenter och det är troligen finessen för att det heter "För hem och studenter".

      Om man sedan bor i ett virtuellt fantasy hem eller är evighetsstudenter i fablernas värld så kan man kanske dela med någon som köpt och ensam sitter på produktnyckeln och då har möjlighet att få tillbaka lite av sitt utlägg för programvaran.

      Programvaran finns ju redan i de datorer jag ämnar nyttja dem i men produktnyckeln är den eftertraktade.

      Rent ut sagt..jag vill hyra in mig i de lediga rummen...om det finns något ledigt vill säga.
      Senast redigerad av StefanL; 05 May 2008, 19:59.

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

        #4
        Aha, då är jag med. Alldeles för filosofiskt för mig

        Duger inte OpenOffice som är gratis och hur bra som helst? I "Home"-versionen finns ju inte det goaste med ändå, nämligen Outlook 2007.
        Tony Englund

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

          #5
          Ursprungligen postat av Tony
          Aha, då är jag med. Alldeles för filosofiskt för mig

          Duger inte OpenOffice som är gratis och hur bra som helst? I "Home"-versionen finns ju inte det goaste med ändå, nämligen Outlook 2007.
          Det heter väl Windows Mail i Vista...

          Jo jag vet att det finns OpenOffice och det är faktiskt ok, men i apparaterna ligger det ju förinlagt så det enda man behöver är produktnyckel. Något som man kan dela med två andra vilket gör det lite bättre och enklare.

          Kommentar

          • Robin
            Användare
            • January 2003
            • 4526

            #6
            Ursprungligen postat av Malawe
            Det heter väl Windows Mail i Vista...
            Nope, Windows Mail är nya Outlook Express.. en otroligt skillnad i användningsområden.
            Mvh
            Robin

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

              #7
              Ursprungligen postat av Robin
              Nope, Windows Mail är nya Outlook Express.. en otroligt skillnad i användningsområden.
              Ja det har du rätt i...det är en stor skillnad..men pga enkelheten i OE så har jag bara använt mig av den.

              Kommentar

              Arbetssätt...