Hockey-VM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ozric
    Användare
    • March 2004
    • 3187

    Hockey-VM

    Brukar ju bli lite tramsigt roliga sport-trådar här när det nalkas mästerskap.I väntan på fotbolls EM kan man ju babbla hockey!
    Själv hoppas jag på Tjeckien el Ryssland (spelar snyggast), matchen igår var fö j-igt bra tycker jag (förutom pinsamt petiga domarbeslut) till skillnad mot Swe-matchen mot Belarus. Swe floppar totalt i år är jag rädd!
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)
  • LN
    Användare
    • December 2004
    • 4744

    #2
    Nepp Sweden spelar final. Dom har fått sin väckarklocka i Vitrysslandmatchen. O det gick ju vägen med nöd o näppe.
    Det största hotet kommer från Ryssland, när deras 1:a femma får spela ihop sig några matcher så kommer dom att bli monstergrymma.
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

      #3
      Ja för oss sportintresserade (får ju räkna mig dit) så brukar ju de här trådarna bli intressanta.

      Tror också att Vitryssland matchen kan bli en väckarklocka för Sverige, som annars ser ganska blekt ut på pappret. Det är iofs inte något negativt, eftersom det snarare kan vara så att de så kallade stjärnorna är de som både underskattar andra lag och underpresterar. Men vi får se ju längre turneringen går.

      Är det någon som har koll på om Ovechkin var med igår eller är klar för spel i VM? Med honom i laget kommer ett redan blytungt Ryssland att bli ännu starkare. I och för sig har de inte lyckats nå hela vägen fram på ett tag, men för varje turnering känns de starkare och starkare så för eller senare står de där som segrare.

      Räkna med att jag skall vara bänkad för hockey den närmaste tiden. Ett litet avbräck dock, även om det får ses som försummbart. På fredag sticker vi till Kreta på en vecka, och man får ju bara hoppas att Sverige tagit sig till finalen, som är dagen efter att vi är åter hemma.
      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se
      ____________________________________________

      Kommentar

      • jarinen
        Användare
        • April 2003
        • 1888

        #4
        Ja, Ovechkin var med igår.

        Mvh Jari

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • December 2004
          • 4744

          #5
          Jopp de va han, men han åstakom inte mycket.
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          • classe
            NCS Medlem
            • April 2007
            • 1147

            #6
            kul där vm hockey men ser på natt för sverige-frankrike.. men jag tror på hemmis vinner i år för vm där så klart är kanada laget.. tex bra av dave hetaling där och den kanske kan se upp att värvare till joe thorton där så den utslaget av san jose i morse där sju perdion o föll mit dallas med sju perdion för sudden...
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

            Kommentar

            • LN
              Användare
              • December 2004
              • 4744

              #7
              Japp 15-5 på två matcher betyder att mål görandet finns i laget.
              Hejja Tre kronor
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

              Kommentar

              • Joakim Draktoft
                NCS Medlem
                • April 2002
                • 7334

                #8
                Har ju förmånen att vara pappaledig nu, så jag satt bänkad framför tvn i natt och såg Frankrike-Sverige.

                Ser man till första perioden så låg ju fransoserna på riktigt bra, med hög forchecking och ordentliga tacklingar på puckföraren. Sverige preseterade inget större i den perioden.

                Sedan vartefter att tiden gick mot halva matchen så mattades fransoserna ordentligt och svenskarna började spela ut. Målen som sedan kom var flertalet från distans med rappa skott som satt lågt. När det gällde spel runt kassen var faktiskt den franske målvakten riktigt bra.

                Sedan vek de ned sig helt efter 4-0 och det var spel mot ett mål som gällde, förutom då en klockren stolpträff i sista perioden. De bytte dessutom i slutet in sin utpekade förstakeeper (Washignton Capitals) och när han släppte in "Bäckis" (Washington Capitals) fladderpuck från halva planen så sa det en hel del om inställningen i slutet. Tänk vad han skall få höra om den på träningen i Capitals när de börjar försäsongen.

                Summering av matchen är att Sverige var uthålligare och fick många numerära överlägen. Många av de svenska centrarna fick måla, vilket förstås ökar självförtroendet. Var väl i princip bara Nisse Ekman som inte fick in pucken trots jätteläge.

                Nu väntar Schweiz som ju på pappret skall vara en enkel match, men sett till träningsmatchen strax innan VM så är de inte så dåliga som folk vill tro att de är.
                Joakim Draktoft
                f.d Webmaster Ciklid.se
                ____________________________________________

                Kommentar

                • Gäst

                  #9
                  Hej!

                  hej!
                  Härligt härligt Schweiz slog Sverige Grattis Schweiz,Mvh Ann-Mari

                  Kommentar

                  • Joakim Draktoft
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 7334

                    #10
                    Ursprungligen postat av annmari
                    hej!
                    Härligt härligt Schweiz slog Sverige Grattis Schweiz,Mvh Ann-Mari
                    Vi vet att du håller på Finland sedan tidigare AnnMari, men tydligen så är det snarare så att du inte håller på Sverige, eller?
                    Joakim Draktoft
                    f.d Webmaster Ciklid.se
                    ____________________________________________

                    Kommentar

                    • cf.akvarielagret
                      Användare
                      • April 2002
                      • 5028

                      #11
                      Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                      Vi vet att du håller på Finland sedan tidigare AnnMari, men tydligen så är det snarare så att du inte håller på Sverige, eller?
                      Jag tror hon söker en mailkompis
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor
                      jag frågade hur stor ? inget svar
                      han kanske behövde låna toaletten

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #12
                        Hej!

                        Hej!
                        Nej jag håller inte på Sverige i någon match hoppas Finland visar dom var skåpet ska stå,Mvh Ann-Mari

                        Kommentar

                        • Mattias777
                          Användare
                          • November 2006
                          • 1493

                          #13
                          Det var nog en av de sämsta landskamper jag sett. Sverige har ju inget fint passningsspel längre Känns inte bra att Finnpajsaren Ann Marie slänger skit heller

                          Flytta till Finnland Ann Marie, där kan du skriva dina obegripliga innlägg och tötta ut de stackars Finnarna med ditt kunnande


                          http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                          Kommentar

                          • ozric
                            Användare
                            • March 2004
                            • 3187

                            #14
                            Swe kommer inte få chansen att möta finnarna i år e jag rädd. Enligt min profetsia så vinner vi mot Dan sen loosar vi mot Tje & Rus. VM-formens sanna ansikte i dagens match? -Skulle inte förvåna mig:/ Men jag hoppas att jag har fel.

                            Lattjo match av finnarna i skrivande stund nu
                            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                            c",)

                            Kommentar

                            • Gäst

                              #15
                              Hej!

                              Hej!
                              Mattias 777 tål du inte sanningen?finnpajsare vad är det för fel med dom?hellre det än en blåögd svensk/Ann-Mari PS för det förstaär jag inte född i Finland

                              Kommentar

                              Arbetssätt...