Hockey-VM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Hej!

    Hej!
    Finland leder nu med 2-0 efter första perioden gäller nu att dom håller detta,till Mikael vill jag säga terve terve Suomi Suomi/Ann-Mari

    Kommentar

    • Mikael W
      NCS Medlem
      • August 2002
      • 8601

      Ursprungligen postat av Mikael W
      Följer med den finlandssvenske referenten i tv Kaj Kunnas, som har gamle tränaren Curt Lindström med sig i studion. Herrarna är så älskvärda mot varandra, än så länge....
      Sorry, det är Curt Lundmark som sitter i studion med Kaj Kunnas, inte Curt Lindström.
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

      Kommentar

      • Gäst

        Hej!

        Hej!
        Härligt härligt Finland visade vart skåpet ska stå dom spelade betydligt bättre än Tre kronor,jag gläds mycket med Finland till dig Mikael grattis till ditt lands seger,Mvh Ann-Mari

        Kommentar

        • Mikael W
          NCS Medlem
          • August 2002
          • 8601

          Mnja, jag tror nog att bägge lagen kunde ha spelat betydligt bättre än de gjorde. Killarna verkade både trötta och virriga många gånger. Men två stjärnor lyste ju kanske klarare än de andra, Bäckström och Pihlström.

          Ganska konstig hobby egentligen, den där ishockeyn. Tacka vet jag ciklider, här finns det bara vinnare!
          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

          Kommentar

          • Gäst

            Hej!

            Hej!
            Ja jag tycker också hockey är konstigt istället för och låta spelarna jaga efter en puck varför kan man inte ge dom varsin puck så behöver dom inte slåss om en puck/ Ann-Mari

            Kommentar

            • Slagskott
              Användare
              • May 2007
              • 180

              Den totala urladdningen kom igår mot Kanada, idag vet jag inte om semestern hägrade men att möta Finland är alltid prestige.

              Hur fan tänkte B-Å då han satte in Liv istället för Tellan?
              Fattar inte det, Tellan skadad?

              Är riktigt besviken, säsongens sista match för mig slutar i diket och att förlora mot Finland är ingen höjdare.
              – Säger man Mark eller Marc?
              – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
              ---
              Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

              Kommentar

              • Mikael W
                NCS Medlem
                • August 2002
                • 8601

                Skall bli intressant att se hur det går ikväll. Kanada är ju "alltid" bra men Ryssland verkar ha utvecklats mycket efter sin djupa svacka efter att Sovjet gick sitt rättmätiga öde tillmötes. Skulle nästan unna det framåtsträvande Ryssland en seger (fast det är ju nudd på politik, fy skäms på mig).
                mvh
                Mikael W
                (NCS-medlem sedan 1981)

                Kommentar

                • LN
                  Användare
                  • December 2004
                  • 4744

                  Tre kronor förlorade fyra matcher i samma turnering.
                  Hoppas det blir bättre nästa år
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                  Kommentar

                  • Gäst

                    Hej!

                    Hej!
                    Jag hoppas att Rysslans krossar Kanada trycker upp dom mot sargen så virket ryker Ryssland kommer och spela så bra så Kanada tappar självförtoendet,förresten så tippade jag 2-0 till Finland nu blev det 4-0 jag hade nästan rätt,Mvh Ann-Mari

                    Kommentar

                    • Mikael W
                      NCS Medlem
                      • August 2002
                      • 8601

                      Ursprungligen postat av LN
                      Tre kronor förlorade fyra matcher i samma turnering.
                      Hoppas det blir bättre nästa år
                      Ja.
                      Och Finland förlorade två. Här finns klart plats för förbättring. Redan en liten förbättring räcker, dvs att Finland förlorar bara en match, bara det inte är den sista.
                      I år såg man tydligt att en generationsväxling är på gång, de gamla stora stjärnorna, såsom Selänne och Koivu, lyste inte längre. Tur att Koivu har en lillbrorsa...
                      mvh
                      Mikael W
                      (NCS-medlem sedan 1981)

                      Kommentar

                      • Bright_Blue
                        NCS Medlem
                        • June 2004
                        • 1582

                        Ursprungligen postat av annmari
                        Hej!
                        Ja jag tycker också hockey är konstigt istället för och låta spelarna jaga efter en puck varför kan man inte ge dom varsin puck så behöver dom inte slåss om en puck/ Ann-Mari
                        Kan vi inte ge alla hockeyspelarna en diskus och slå på?

                        Kommentar

                        • Gäst

                          Hej!

                          Hej!
                          Eller en malawiciklid till frukost,/ Ann-Mari

                          Kommentar

                          • Lutt
                            Användare
                            • October 2005
                            • 1919

                            Ursprungligen postat av Slagskott
                            Den totala urladdningen kom igår mot Kanada, idag vet jag inte om semestern hägrade men att möta Finland är alltid prestige.

                            Hur fan tänkte B-Å då han satte in Liv istället för Tellan?
                            Fattar inte det, Tellan skadad?

                            Är riktigt besviken, säsongens sista match för mig slutar i diket och att förlora mot Finland är ingen höjdare.
                            Man kan ju knappast klandra Liv för att Sverige förlorade. Det var ingen bra match och de verkade allmänt sega. Den ända spelaren som var bra igår enligt mig var bäckström i målet.

                            Ikväll blir det roligt att se när Kanadensarna sopar banan med Ryssarna.

                            Kommentar

                            • Slagskott
                              Användare
                              • May 2007
                              • 180

                              Ursprungligen postat av Lutt
                              Man kan ju knappast klandra Liv för att Sverige förlorade. Det var ingen bra match och de verkade allmänt sega. Den ända spelaren som var bra igår enligt mig var bäckström i målet.

                              Ikväll blir det roligt att se när Kanadensarna sopar banan med Ryssarna.
                              Jag klandrar inte Liv, jag klandrar B-Å !


                              Sen hade vi extrem oflyt i matchen, något/några puckar borde ramlat in rimligen.
                              Nåja, skitsamma...
                              – Säger man Mark eller Marc?
                              – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
                              ---
                              Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

                              Kommentar

                              • Gäst

                                Hej!

                                Hej!
                                Glöm det Lutt Ryssarna trycker upp Kanada i planket så flisorna ryker,Mvh Ann-Mari

                                Kommentar

                                Arbetssätt...