Hockey-VM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarinen
    Användare
    • April 2003
    • 1888

    #31
    Ursprungligen postat av Lutt
    Hej på dig du

    Hehe såklart att du skulle svara, med ditt efternamn så har du finländskt påbrå.
    Hur många ggr som helst vet jag inte, men jag vet iaf att finland brukar bli som bäst trea. De må ha stjärnor men det krävs mer än så för att bli nr1.

    Ja bra att du tog upp "Sverigematchen" 6-5 till Sverige vs finland, det är sådant det Svenska landslaget behöver just nu.

    Jepp vi väntar en vecka plus lite till men jag är ganska säker att det inte kommer vara finland i final, Sverige har jag redan räknat bort om det inte sker ett under.
    1 Guld, 6 Silver, 3 brons de senaste 15 åren är facit för finland. Både du och jag "vet" men ändå skiljer det hmmm..

    Tror det handlar om lite hemmablindhet här, Tjeckien tar man heller inte gärna på allvar i sverige men deras statistik är grym under samma period.

    Däremot har jag inte räknat bort sverige, kan man aldrig göra. De har tagit VM guld tidigare med pinsamma inledningar på turneringen.

    Mvh Jari

    Kommentar

    • Lutt
      Användare
      • October 2005
      • 1919

      #32
      Ursprungligen postat av jarinen
      1 Guld, 6 Silver, 3 brons de senaste 15 åren är facit för finland. Både du och jag "vet" men ändå skiljer det hmmm..

      Tror det handlar om lite hemmablindhet här, Tjeckien tar man heller inte gärna på allvar i sverige men deras statistik är grym under samma period.

      Däremot har jag inte räknat bort sverige, kan man aldrig göra. De har tagit VM guld tidigare med pinsamma inledningar på turneringen.

      Mvh Jari
      Det låter mycket så man knappt tror att det är sant, men jag tror dig.

      Dock är det väl som talesättet säger ingen kommer ihåg en tvåa.

      Jag är en av dom få som tar tjeckien på allvar, kommer ni inte ihåg hur äckligt bra tjeckien var runt 2000, de vann allt.

      Kommentar

      • jarinen
        Användare
        • April 2003
        • 1888

        #33
        Hehe, det visar sig också att nämnda medaljer under senaste 15 åren är samtliga genom hela historien för Finland.

        Här kan man kolla hur det sett ut: http://sv.wikipedia.org/wiki/VM_i_ishockey


        Mvh Jari

        Kommentar

        • Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

          #34
          Ursprungligen postat av jarinen
          Hehe, det visar sig också att nämnda medaljer under senaste 15 åren är samtliga genom hela historien för Finland.

          Här kan man kolla hur det sett ut: http://sv.wikipedia.org/wiki/VM_i_ishockey


          Mvh Jari
          Men du drog ju en vit lögn din lilla sparv

          finland har bara 7 medaljer i VM, OS räknas inte här ju...isf har Sverige tresiffrigt belopp

          edit: Räknar som en kratta

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • December 2004
            • 4744

            #35
            Bra länk Jarinen.

            Tänk vad kul man göra av statistik

            Eftersom det alltid är guld som räknas så verkar Tre Kronor vara 8 ggr bättre än Finland och oändligt mycket bättre än Tyskland, Österike och Schweiz.

            Bara en sån sak
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            • jarinen
              Användare
              • April 2003
              • 1888

              #36
              Lutt: nu håller du ordning på räkenskaperna och blandar inte in OS i den statistiken. Vill du ha statistik på den hittar du den här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ishocke...ympiska_spelen

              Nu skall Tre kronor finta upp danskarna i pölsekön, Heja!


              Mvh Jari

              Kommentar

              • cichlids4fun
                NCS Medlem
                • April 2002
                • 3111

                #37
                Ursprungligen postat av jarinen
                Hehe, det visar sig också att nämnda medaljer under senaste 15 åren är samtliga genom hela historien för Finland.

                Här kan man kolla hur det sett ut: http://sv.wikipedia.org/wiki/VM_i_ishockey


                Mvh Jari

                enligt den statistiken så har ju finland bara 2 brons var hittar du det tredje....?

                under samma 15års period har ju sverige 3 guld 5 silver och 4 brons.....mycket bättre ju, men som sagt finlands första medalj kom ju först efter sovjetunionens fall
                Mvh
                Peter

                don´t drink water-fish ..... in it!

                Kommentar

                • jarinen
                  Användare
                  • April 2003
                  • 1888

                  #38
                  Ursprungligen postat av cichlids4fun
                  enligt den statistiken så har ju finland bara 2 brons var hittar du det tredje....?
                  Hmm.. det är sant, ringer optikern i morgon bitti

                  under samma 15års period har ju sverige 3 guld 5 silver och 4 brons.....mycket bättre ju, men som sagt finlands första medalj kom ju först efter sovjetunionens fall
                  Jamen Sverige är ju en världsnation i de här sammanhangen, ingen som sagt något annat. Det enda som påstås är att Finland som alla andra måste ha spelat ishockey för att ta sina medaljer, inte bara kämpa mot sverige, det räcker inte.

                  Sista meningen hajar jag inte, gissar att det är lika bra det .

                  Mvh Jari

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 3111

                    #39
                    Ursprungligen postat av jarinen
                    Hmm.. det är sant, ringer optikern i morgon bitti

                    Jamen Sverige är ju en världsnation i de här sammanhangen, ingen som sagt något annat. Det enda som påstås är att Finland som alla andra måste ha spelat ishockey för att ta sina medaljer, inte bara kämpa mot sverige, det räcker inte.

                    Sista meningen hajar jag inte, gissar att det är lika bra det .

                    Mvh Jari
                    ingen större mening att haka upp sig på, bara att innan järnridån föll så var det inte så enkelt att ta medalj oftast sovjet 1:a tjeckoslovakien 2:a kanada/ sverige 3:a ibland i olika ordning, och på äldre dar så var ju kanada överlägset....
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    • Lutt
                      Användare
                      • October 2005
                      • 1919

                      #40
                      äsch vi ska inte snacka skit om finland nu de har bra spelare...kolla bara elitserien men när det gäller VM och OS så är det nåt som går fel.

                      Nu slår vi dansken....2-0 men allt kan hända med vårat svenska landslag.

                      Kommentar

                      • jarinen
                        Användare
                        • April 2003
                        • 1888

                        #41
                        Ursprungligen postat av cichlids4fun
                        ingen större mening att haka upp sig på, bara att innan järnridån föll så var det inte så enkelt att ta medalj oftast sovjet 1:a tjeckoslovakien 2:a kanada/ sverige 3:a ibland i olika ordning, och på äldre dar så var ju kanada överlägset....
                        Aha, ok, det stämmer bra det ja. Tre kronor lyckades ett par ggr att ta guldet innan järnridån föll.

                        Ser lite bättre ut idag, 4-0 och man åker skridskor.

                        Mvh Jari

                        Kommentar

                        • Gäst

                          #42
                          Hej!

                          Hej!
                          Jag njuter om Ryssarna krossar kronorna, da da da da/Ann-Mari

                          Kommentar

                          • Malawi-micke
                            Användare
                            • February 2004
                            • 63

                            #43
                            Jag njuter då du krossar moskvas glas med din cello
                            In Hoc Signo Vinces

                            Kommentar

                            • Lutt
                              Användare
                              • October 2005
                              • 1919

                              #44
                              Ursprungligen postat av annmari
                              Hej!
                              Jag njuter om Ryssarna krossar kronorna, da da da da/Ann-Mari
                              Men varför sånt agg mot sverige...det låter som hammaren och skäran är uppe redan för dig.

                              7-0 btw just nu...

                              Kommentar

                              • Lutt
                                Användare
                                • October 2005
                                • 1919

                                #45
                                Aja vi snackar hockey här inte personangrepp...nu skall vi möta ryssland

                                The big red machine
                                Men deras målvakter blir deras fall...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...