Jag uppmärksammade igår (även gjort det tidigare) att karet "säckar ned" lite på mitten..med det menar jag att man ser en glipa mellan ramp och akvarium som blir störst i mitt av karet. Är det fler som har erfarenhet av det här eller är det jag som borde skimsa i mitten för att karet inte ska "säcka"? Det känns aningen skumt för när jag gjort mätningar med vattenpass så har karet stått rakt. Nu har jag vattenpasset utlånat så därför kunde jag inte kolla igår när jag fick känslan av att det "säckar" för mycket. Det kanske skiljer 3-4mm mellan karet och rampen på mitten.
Någon som har erfarenhet av detta och hur pass känsligt det är? Jag förstår ju att det inte är direkt gynnsamt om karet säckar på mitten då det tynger på silikonfogar och även glaset, men frågan är hur farligt det är och hur stor risk det finns för att karet spricker. Det är ett 720L akvarium jag har så det är ju en hel del tyngd i det hela om jag säger så. Man blir ju lite orolig.
Någon som har erfarenhet av detta och hur pass känsligt det är? Jag förstår ju att det inte är direkt gynnsamt om karet säckar på mitten då det tynger på silikonfogar och även glaset, men frågan är hur farligt det är och hur stor risk det finns för att karet spricker. Det är ett 720L akvarium jag har så det är ju en hel del tyngd i det hela om jag säger så. Man blir ju lite orolig.
Kommentar