köpte en ny sten o slängde i mit yngelakvarium. pH o KH steg tokmycke. pH Max på stickan (8.4) o KH oxå max (20od). Vad gillar Mbunas sånt? Har även 5 ancistrusyngel i.... Är det farligt?
vattenvärden?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
I princip så är väl högt pH rätt OK för Mbunas (lite högt för ancistrus) - problemet är väl snarare hur fort värdena ändrades...och så vitt jag förstår så är högt KH också rätt bra - stabilitet - men ditt värde är kanske lite i överkant...
Slutfråga - är mätstickorna OK (nya?)? Gjort fler mätningar?
Hoppas nån annan kan svara också - är väl inte min bästa gren detta med vattenvärden, men om fiskarna verkar OK så ska det nog inte vara nån fara!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider! -
Vad var det för sten?? Och vilka värden hade du innan?
I princip så är väl högt pH rätt OK för Mbunas (lite högt för ancistrus) - problemet är väl snarare hur fort värdena ändrades...och så vitt jag förstår så är högt KH också rätt bra - stabilitet - men ditt värde är kanske lite i överkant...
Slutfråga - är mätstickorna OK (nya?)? Gjort fler mätningar?
Hoppas nån annan kan svara också - är väl inte min bästa gren detta med vattenvärden, men om fiskarna verkar OK så ska det nog inte vara nån fara!540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
Det är ingen fara varken för mbunas eller dina ancistrus.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Kommentar
-
E det den sten som dom kallar "akvarieberg"??? Den e lite tunnare och i större shok som e lättare än hålsten och lätt att bygga med?? Finns naturligtvis i lite olika former och storlekar. Bifogar bild..Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar