Haft problem med min hand i ett halvår nu, dock inga eksem utan att den svullnar upp på olika ställen(fingrar,knogar,handled,etc). Nyligen varit gipsad oxså pga detta, måste även käka diklofenak. Nästa vecka vill dom skära upp handen ta prover o spola rent, de vet ej vad det är, misstänker mytoplasmabakt(vet ej om jag stavar rätt). När jag frågade om fisktbc kunde det vara det med(kanske). Är frisk i övrigt och alldrig sjuk,är dock rädd om händerna då jag förtjänar mitt bröd på dom. Äger 3st akvarium som jag pillar lite med ibland. Behöver hjälp av mina vänner, dvs av er .
Fisktuberkulos i handen?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Hmm, verkar inte som att det är fisktbc då jag ej har eksem eller svårläkta sår. Min hand svullnar upp på olika ställen(fingrar,knogar,handled).Glömde nämna att jag även fått cortison injicerat i handen.
Mvh Anders.Kommentar
-
Du skrivera att du arbetar med händerna... det kan helt enkelt vara så att du överanstränger dem genom intensivt pillande 8 timmar om dan... som elektriker kan man ibland känna i händerna när man kopplat intensivt med något pilligt någon dag.- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
Har man psoriasis atrit så svullnar man upp på just de ställen du nämner. Jag har just detta - men under vintern brukar jag också ha en del småsår på händerna. Dessa försvinner nästan helt under sommaren, men svullnaderna/förhårdnandena är kvarKommentar
-
Jobbar som vapensmed och kan använda båda händerna använder dock högran något mer, men problemet ligger i vänster hand. Har inga problem med några sjukdommar i övrigt. Den blir heller inte bättre av att jag vilar handen en längre tid(1 vec). Fick in ett främmande föremål i handen okt-07 som det tog lång tid att läka(gillar ej att gå till doctorn i onödan). Problemet började efter det, röntgen visar ett metallföremål i handen men medecinmannen tror ej att det orsakar problemet. Han kommer dock att plocka bort det när handen rensas. Kan även vara en träbit som jag fått in,syns då ej på röntgen.Kommentar
-
Jobbar som vapensmed och kan använda båda händerna använder dock högran något mer, men problemet ligger i vänster hand. Har inga problem med några sjukdommar i övrigt. Den blir heller inte bättre av att jag vilar handen en längre tid(1 vec). Fick in ett främmande föremål i handen okt-07 som det tog lång tid att läka(gillar ej att gå till doctorn i onödan). Problemet började efter det, röntgen visar ett metallföremål i handen men medecinmannen tror ej att det orsakar problemet. Han kommer dock att plocka bort det när handen rensas. Kan även vara en träbit som jag fått in,syns då ej på röntgen.
(fisktuberkolos är anmälningspliktigt)jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
Kommentar