inavel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nils42
    Användare
    • January 2003
    • 931

    inavel

    Ibland häpnar jag över akvaristers omedvetenhet över genetik.
    Att inte syskon, barn och barnbarn ska gifta sig med varandra, tycker vi är självklart, men då det kommer till fiskarna, tycks detta ibland glömmas bort totalt.
    Vore det inte bra att ha en artikel om basal genetik i CB. I denna illustra skara av akvarister, måste vi väl också ha genetiker, som kunde bidra med sitt vetande.
    Vad säger herr redaktören om detta? Du kanske redan känner någon som kunde bistå med genetiskt kunnande till en sådan artikel?

  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

    #2
    Hej,
    Låter som en bra idé med en artikel om fiskgenetik.
    Någon exakt deadline har jag inte, men jag bör väl ha artikeln i mitten av mars.
    Ciklidhälsningar
    Kjell Fohrman

    Kommentar

    • Mikael
      Användare
      • April 2002
      • 347

      #3
      Bra med initiativ till artiklar! Mer sådant av fler medlemmar så blir CB ännu bättre.

      I CB:s långa historia finns ett par artiklar om detta spörsmål men den senaste är sisådär åtta tio år bort så nog kan det vara dags med en ny. Sverre Sjölander har författat en artikel som är införd 83/84 eller något sådant. Han skrev den ursprungligen för en annan tidskrift men den togs med i CB på grund av att den var så bra (enligt dåvarande redaktören). Och visst är den bra. Kanske ett tips i väntan på kommande artikel/artiklar i ämnet.

      Mikael Mayer

      Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

      - Lars Falk

      Kommentar

      Arbetssätt...