Varför inte Canon EOS400D åt frun

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Styrsö
    Användare
    • November 2004
    • 343

    Varför inte Canon EOS400D åt frun

    OK- jag vet att det finns 1000 trådar runk Canaon och Nikon etc. Men jag behöver råd av er. Jag vill köpa en bra kamra åt frun (som fotar våra barn fantasktiskt bra med min gampla Olympus OM-1 från 70-talet).

    Hon kommer fortsätta fota barn och natur dvs inte fiskar i akvarier.

    Finns det någon anledning att inte köpa en Canaon ES400D+ Canon EF-S 18-55 + Gadget bab 100 EG på Mediamarkt för 5990 kr?

    Något som ger mer 'bang for the buck'?
  • Björn
    Användare
    • April 2002
    • 787

    #2
    Köp den! Har haft min i snart ett år och är hur nöjd som hellst.

    Mvh
    Björn
    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

    Kommentar

    • Peter_A_F
      Användare
      • January 2008
      • 809

      #3
      Jag är också väldigt nöjd med min Canon 300D även om den är lite långsam när den skall flytta från bildminne till minneskort... men det lär väl inte 400D lida av om jag minns rätt...

      Jag har också haft en OM1 sedan Canon EOS100 och EOS50E innan min 300D...
      - 720 liter med Malawi.

      Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

      Lägg till ciklid.org på iGoogle!

      Kommentar

      • Austlich
        Användare
        • February 2007
        • 77

        #4
        Ett tips är väl att hon får känna på kameran innan så att den känns bra i hennes händer.

        Måste för övrigt tips om Sony A200 som går att få till ungefär samma pris. Den är dock lite större än 400D. Objektivet som följer med anses vara bättre vad jag har hört. Kostar ca 5800 kr på Scandinavianphoto.
        Alltomakvarium.se - En nystartad WIKI om akvarium, hjälp till att fylla den!

        Kommentar

        • Laesk
          Användare
          • February 2004
          • 2447

          #5
          Styrsö .. köpa en ny 400D nu är inte direkt smart, den är gammal + så har 450D precis kommit ut, så köp en begagnad isåfall! Iofs kanske inte ekonomi är nått problem för dig, så du mest ville ha tips om kvalité osv.. jo visst de är en grym svenssonkamera som duger till de mesta! Fota sport är den lite mer tveksam till.

          Men ska du lägga 6000kr så kan du lika gärna köpa en begagnad 40D! Kitobjektivet finns beg för några 100lappar.

          Lennart "Laesk" Axelsson
          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

          With CANON you can!

          Kommentar

          • Styrsö
            Användare
            • November 2004
            • 343

            #6
            Ursprungligen postat av Laesk
            Styrsö .. köpa en ny 400D nu är inte direkt smart, den är gammal + så har 450D precis kommit ut, så köp en begagnad isåfall! Iofs kanske inte ekonomi är nått problem för dig, så du mest ville ha tips om kvalité osv.. jo visst de är en grym svenssonkamera som duger till de mesta! Fota sport är den lite mer tveksam till.

            Men ska du lägga 6000kr så kan du lika gärna köpa en begagnad 40D! Kitobjektivet finns beg för några 100lappar.

            http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=81084
            ;-)
            Diplomaten - Men det är ju ett ganska grymt betyg från dig "Grym svenssonkamera".

            Tack för tipset med begagnat, jag ska kolla.

            Bara positiva komentarer hittills - inget neggigt (förutom ekonomin)??

            Kommentar

            • Niklas Olsson
              Användare
              • February 2003
              • 1156

              #7
              Ta med frugan till Media Markt så hon får klämma på de olika modellerna vettja...brukar va viktigt med känslan man får.
              //Niklas

              www.nofoto.se
              Nofoto på Facebook
              ____________________________________

              Kommentar

              • Laesk
                Användare
                • February 2004
                • 2447

                #8
                Ursprungligen postat av Styrsö
                ;-)
                Diplomaten - Men det är ju ett ganska grymt betyg från dig "Grym svenssonkamera".

                Tack för tipset med begagnat, jag ska kolla.

                Bara positiva komentarer hittills - inget neggigt (förutom ekonomin)??
                Hehe

                Jo bildkvalitén är de inge fel på, själv haft den i två omgångar.

                Men som sagt, snabb motorsport är de ingen toppkamera för då förra helgen så fota jag me min 1D mark III och 300/2,8L USM å polaren fota med 400D + 70-200/2,8L USM , jag fick 95% skarpa bilder, polarn fick 15%

                Men gör som Niklas sa, ta me henne till Mediamarkt så hon får klämma!

                Ta mediamarkt i jönköping me så kan ni känna på Sigma 300-800/5,6 DG HSM , nästan 6kg går handhålla, men inte så lång stund hehe
                Lennart "Laesk" Axelsson
                http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                With CANON you can!

                Kommentar

                • Styrsö
                  Användare
                  • November 2004
                  • 343

                  #9
                  tack för tipsen.
                  Det förtar lite av överraskningen om hon ska komma med och klämma, men det kanske är vettigt trots allt. Synd om det känns fel.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...