Spricka! Vad göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • judas
    Användare
    • October 2005
    • 33

    Spricka! Vad göra?

    Jag köpte ett helglaskar 150x80x60 (lxbxh) för några veckor sedan. 10mm glas i sidorna & 12mm i botten.
    Fyllde upp karet i helgen. Igår såg jag en spricka i ena kortsidan.
    Glaset står på aluställning + mdf skiva + frigolit (frigolit mot glaset alltså).
    Svårt att beskriva sprickan men: ser ut som en pyramid från sidan. Ca 2cm in från kanten på botten sprider den sig ut mot kortsidan i en trekant. Basen på triangeln är botten på bottenglaset, höjden ligger på kortsidan av glaset. Ser ut som att man skulle kunna plocka ut den som en kil. Övre ytan på bottenglaset är alltså intakt, silikonet är inte involverat. Sprickan ser ut att ha en början & ett slut så att den inte kommer att fortsätta att spricka.
    Jag vet inte om ni förstod min beskrivning. Sidoglasen ser klara & fina ut, men bottenglaset ser ut att innehålla mkt bubblor & något som ser ut som träflisor el plexi i sig. Kanske sämre kvalite på bottenglaset.

    Tror ni att det finns någon möjlighet att få byta karet eller kommer försäljaren säga att det är en transportskada orsakat av mig? Jag tycker att jag varit försiktig, karet har alltid stått på frigolit. Om karet står på frigolit borde det klara om det ligger någon liten ojämnhet mot glaset.
    Jag tror faktiskt att det inte kommer att läcka om man ej rör på karet, men jag är förståss lite orolig.

    Tacksam för kommentarer / Johan
Arbetssätt...