Macrofotografering
Kollaps
X
-
-
Skickar två bilder till, så att tråden kan börja komma tillbaka till där den startade.
Bilder på Bred trollslända (jo, den heter faktiskt så), hane och hona.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Den är min favoritslända.
Såg dessa igår och trodde först att en bålgeting försökte ta hanen, men det var ju honan och de försökte hitta nått lämpligt ställe att para sig på. Tyvärr försvann de innan jag fick fram kameran.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Några macron till då eftersom ingen annan sätter in
Någon sorts blomma
Samma sorts blomma med bi imvh StefanKommentar
-
Är det någon som vet var detta är för filur?
Hälsningar
Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
Strimlöss som parar sig på hundkäx.
Vet inte hur färsk den artikeln jag länkade till är, men ni kan ju fundera på att rapportera era strimlöss-fynd till Coulianos. Jag såg gott om Strimlöss i Smara i helgen, och skall nog skicka honom ett mail.
Man ser dem oftast på just hundkäx, eftersom det är den växt de helst & mest äter.
(Defdac: Din blåklocka är en Toppklocka, och din "bug" är en Flugbagge ).Senast redigerad av Mike_Noren; 09 June 2008, 12:09.Kommentar
-
Perfekt, tackar! Har precis uppdaterat beskrivningen av Strimlusen och skickat ett mail till Carl-Cedric var jag hittade dom. Nu ska jag uppdatera klockan och den andra filuren.Kommentar
-
-
Strimlöss som parar sig på hundkäx.
Vet inte hur färsk den artikeln jag länkade till är, men ni kan ju fundera på att rapportera era strimlöss-fynd till Coulianos. Jag såg gott om Strimlöss i Smara i helgen, och skall nog skicka honom ett mail.
Man ser dem oftast på just hundkäx, eftersom det är den växt de helst & mest äter.
(Defdac: Din blåklocka är en Toppklocka, och din "bug" är en Flugbagge ).
"Strimlus -Graphosoma lineatum
Strimlusen är Södermanlands landskapsinsekt. Den centimeterlånga svart- och rödrandiga insekten är dock ingen lus, utan en skinnbage (eller stinklus, som är ett annat använt namn). Strimlusen är inget skadedjur för trädgårdens växter. Systematiskt tillhör strimlusen familjen egentliga bärfisar, Pentatomidae"Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Skönt att lösa att gissningen på bärfis inte var helt fel iaf....
"Strimlus -Graphosoma lineatum
Strimlusen är Södermanlands landskapsinsekt. Den centimeterlånga svart- och rödrandiga insekten är dock ingen lus, utan en skinnbage (eller stinklus, som är ett annat använt namn). Strimlusen är inget skadedjur för trädgårdens växter. Systematiskt tillhör strimlusen familjen egentliga bärfisar, Pentatomidae"
Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
-
Kommentar
Kommentar