If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det där var riktigt häftigt. En converter får det nog bli nästa gång.
Slänger in lite sippor i förmiddagssol. Tycker det är svårt att avgöra hur mycket man ska skärpa bilderna tagna med macro. Känns som det förstör lite att dra på med skärpa när skärpedjupet är litet i bilden.
I 40 år har vi erbjudit kreativa människor rätt teknik till rätt pris. Här hittar du allt du behöver inom foto, video, ljud och mycket mer. Välkommen!
Är det något att ha? Jag har prutat ner det till 1400:-
Är relativt ny på foto och vill ha ett objektiv att lära mig lite mer med och experimentera. Gillar att ta närbilder!
// Andreas, Kalmar
I 40 år har vi erbjudit kreativa människor rätt teknik till rätt pris. Här hittar du allt du behöver inom foto, video, ljud och mycket mer. Välkommen!
Är relativt ny på foto och vill ha ett objektiv att lära mig lite mer med och experimentera. Gillar att ta närbilder!
// Andreas, Kalmar
// Andreas, Kalmar
Två saker som jag kommer och tänkta på:
1. Du får nog inte AF med detta objektivet (rätta mig ni andra om jag har fel). Kanske inte spelar så stor roll vi makrofotografering men det är ett bra allroundobjektiv som klår dit kitobjektiv med hästlängder så det är lite synd att inte ha AF.
2. Beroende på vad du skall ha det till så kan 50mm vara lite kort tycker jag. För fiskfoto funkar det finfint men för till exempel insektsfoto kräver det att man kommer väldigt nära och det är ju inte alltid så lätt när det gäller insekter.
Annars är det ett väldigt bra och prisvärt objektiv.
Kommentar