Macrofotografering
Kollaps
X
-
-
Helt underbara bilder snacka om hög klass det här var mycket bättre än vad jag hoppades på......
Kul att se vad man kan ha sitt macro objektiv till förutom då att fota fisk med.
Använder ni alla er av mellanringar och extendrar eller finns det några foton med bara macroobjektivet?
Vad gör mellanringar och extendrar för skillnad?
Visa gärna med och utan så man kan seKommentar
-
Mellanringar minskar närgränsen. D.v.s. hur nära du kan ha linsen från det du ska plåta och ändå lyckas ställa in skärpan. Ett macroobjektiv har oftast bra närgräns så det inte behövs, men har du ett vanligt tele med närgräns på en meter eller så kan en mellanring behövas. Frågan är bara hur bildkvaliteten blir i övrigt. Jag vet att ljuskänsligheten blir sämre.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
En gräshoppa, humla och ett par trollsländor. Fotat med kit objektivet förra sommaren.Senast redigerad av patrickeriksson; 29 April 2008, 08:09.Patrick ErikssonKommentar
-
En liten bild på ett Triglachromis Otostigma yngel, fotad på tumstock.Senast redigerad av Byttorp; 29 April 2008, 15:20.Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
-
Supercoolt, man ser ynglen! Den borde vara med i fototävlingen!Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Snygga bilder deelay.
Har är ett par gamla bilder som visar samma leptosomahona med drygt 2 veckor mellan bilderna.Kommentar
-
Fusk macro....
Fotona tagna med Canon EF-S 17-85mm med inbyggt macro. Men på önskelistan står ett riktigt macro objektiv
Bild 1 En av tvillingarnas hand
Bild 2 Frugan i närbild Hoppas hon inte ser detta
Bild 3 Blomma som synes
Bild 4 ÄpplePetrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Underbara foton Micke
Snygga foton och mycket snygg fru, Oden70
Liten spindel
Bi
Alien skalbaggemvh StefanKommentar
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
Vilken trevlig tråd!
Skaffade mig själv ett Tamron 90/2.8 macro i fredags. Riktigt rolig fotografering.Kommentar
Kommentar