Efter denna artikeln så kan man sluta oroa sig för inavel i våra burkar
Inavel inget problem eller?
Kollaps
X
-
Inavel inget problem eller?
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Taggar: Ingen -
Inavel hos fisk har jag inte varit oroad över på flera år. Helt övertygad om att de flesta missbildningar beror på fodret under uppväxten. Fast artikeln ger ju en fin förklaring till varför det finns så många stolpskott i mänskligheten... det är VI som är inavlade.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna. -
Har alltid var rätt fast övertygad om att inavel ligger bakom att det finns så mycket klena och krokiga guppy. Dessutom så hade jag en gång tre kaniner som blev 36 och och de sista generationerna var inte så snygga. Fast det kan ju bero på andra saker.
Fast det är väl en hårfin linje mellan vad som är evolution eller inavel kanske...Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Har du en population på 2000 så har du inga problem med inavel!
Inavel utan avelsmål går garanterat inte bra.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Konstigt att banjolåten fastnat som den har gjort i så många huvuden.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ja, "Lonnie" var en mästare på banjo. Det låg nog i släkten...
Låten vann faktiskt en grammy när det begav sig om jag uppfattat det rätt!
------------
Ola du är inte helt ute och cyklar när du tänker på den sista färden även om man nog kan säga att wrong turn är aningen mer bisarr.
Med tanke på genren anser jag dock att filmen är riktigt hyffsad samt att den lätt ger upphov till intressanta diskussioner.
Tycker förövrigt just att dessa filmer ger budskapet att både positiva och negativa egenskaper kan förstärkas genom inavel. (Beroende på hur man tolkar och värderar egenskaperna.)
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Funkar nog ganska bra med inavel på människor med men detta är hemskt.. Om nån missat detta så finns artikeln här http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1188029.svd4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
Kommentar