Mitt Akvariebygge - del 2
Kollaps
X
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa -
Kommentar
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Tyvärr tre till är på väg.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Nä tyvärr, en troffe av de femton ja plockat ur hade uppsväld mage.
Men ja tror att det är stressrelaterat. Tidigare gick 35 troffar o 15 andra fiskar i ett 375. O när dom hamnade i det stora karet så minskade fisktätheten 8-10 ggr. O då fick de dominanta fiskarna utrymme att terrorisera fullt ut. O obalansen i terrorbalansen startade denna onda cirkel.
Ja det är vad ja tror i alla fall.
Har du inget kar fritt där du kan medicinera fiskar i riskzon med Flagyl?Kommentar
-
Det är ju lite sent nu när det redan dött av en del fiskar fårn beståndet, men annars slog det mig att om din teori om fisktätheten är huvudproblemet så skulle du ju kunna sätta ner en plexiskiva och dela av karet så att det blir en mindre del där troffarna går och sedan gradvis flytta skivan så att de får vänja sig vid större yta.
Kanske kan vara en lärdom för alla som planerar jättekar att låta karet växa i sektioner så de inte får revirchock.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Stressrelaterat kan det visst vara men att det skulle komma sig utav ivriga hanars irritationer tror jag inte så mkt på,så tillvida de inte var riktigt "inkörda". Tropheus upplever jag som mkt stryk-tåliga. Slog du ihop andra fiskar i detta karet samtidigt som Chaitikan LN? Isf kan det ju va nåt bakteriellt de inte hade motståndskraft emot...
Har du medicinerat?"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ska se om ja inte får fatt i medoxin i morronDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Ska jag träna upp håvarmen och slå på mobilen idag eller tänker du medicinera hela karet?Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Ja medicinerar hela karet, det får bli så, suck, suck.
Vi får se vart det hela leder.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Jobbigt när det strular. jag hoppas det ordnar upp sig och att iaf några troffar klarar sig så du kan bygga upp en ny grupp.Kommentar
-
Tack Andreas, nu är ja inte den personligheten som ger upp o ja vet att den här hobbyn ibland kostar på nerverna. Ja hoppas precis som du att det finns några troffar kvar när hösten kommer och hobbyn sätter fart igen
Går o grunnar på en tanke om att akvariet är för stort för just troffar, kan det vara så????Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Tack Andreas, nu är ja inte den personligheten som ger upp o ja vet att den här hobbyn ibland kostar på nerverna. Ja hoppas precis som du att det finns några troffar kvar när hösten kommer och hobbyn sätter fart igen
Går o grunnar på en tanke om att akvariet är för stort för just troffar, kan det vara så????
Vilket då leder en till ekvationen att du behöver en bit över 100st för att detta med agressioner o så skall reduseras som kan hända om de går för glest. En annan sak jag funderat på är att det kanske funkar mkt bättre att stoppa ner yngel som inte är köns mogna i ett stort kar och att de där växer in i karet och de bildar sin rang o så som små....
Kanske detta är bättre.... mkt funderingar nuKommentar
-
Klart det är så Larry du ska ju har gigantiska altumskalarer i den + en sanslös massa coola malar som L200 high fin.
Du kan få en gratis av mig så länge som start !
En snygg fetstor 35 cm´s L165// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
Kommentar