Mitt Akvariebygge - del 2
Kollaps
X
-
-
-
60cm är karet 1,17 är kar + bänk
Jodå Joe det det ska finnas Moba till dig förhoppningsvis
Malawe det är vanlig samt skruvvallisneria.
Ha även några lågväxande Cryptocoryne
Dom är i förgrunden till denna snygga tuggande ChaitikaDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ok. Tycker att Cryptocoryne gör sig kanonbra i karet...snyggt satta växter också. Chaitika är ju en svaghet hos mig och de du har ser ut att vara riktigt fina exemplar! Kul att se...Kommentar
-
Tack StefanDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Hur ser arbetsschemat ut nu för karet? Står du och stampar och väntar på modulerna? I så fall lider jag med dig för det finns inget tråkigare än att vänta på prylar till ett stort kar man bara vill fylla och se fisk i.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
-
Kommentar
-
Dessutom så går multisarna hos Robban och Reganochromis Calliurus hos Tedd.
Så att jag tar ett litet naturligt brake i projektet tills modulerna anländer, känner att ja behöver det.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Grattis Larry till ett kanonkar, och hur du
än löser filterfrågan så är jag helt övertygad, med din kunskap så kommer det att bli kanon.JanneKommentar
-
Tråkigt att du förlorade så många Moba-yngel. Men de verkar ju leka bra hos dig. Väntar själv på två par till så jag förhoppningsvis får igång lek på mina.
Lycka till med modulpusslandet sen!Kommentar
-
Tack Janne o tack JimpaDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Lyckas inte plåta mina Xenotilapia Flavipinnis, men dom lekte för 10 minuter sedan, honan har en regäl haka. Förra leken så ville hanen bara släppa ut ynglen korta tider o jag bestämde mig nog försent att tömma honom.
De vuxna djuren är 10-12 cm så att dom borde ha gott om yngel.
Har 12-15 yngel som simmar i en yngelkasse för tillfället, hoppas att ja kan dubbla det antalet om två veckor. Det hade varit riktigt häftigt och haft ett 30 simmande i stora baljan.
Tömde en Tanganicodus irsacae "moba" hannen i går. det blev 15-20 finfina yngel. Dom har en liten gulesäck kvar och idag käkade dom för fullt spirulinaflingor.
Här är några suddiga bilder på Xenotilapia Flavipinns "Kasanga"Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Lyckas inte plåta mina Xenotilapia Flavipinnis, men dom lekte för 10 minuter sedan, honan har en regäl haka. Förra leken så ville hanen bara släppa ut ynglen korta tider o jag bestämde mig nog försent att tömma honom.
De vuxna djuren är 10-12 cm så att dom borde ha gott om yngel.
Har 12-15 yngel som simmar i en yngelkasse för tillfället, hoppas att ja kan dubbla det antalet om två veckor. Det hade varit riktigt häftigt och haft ett 30 simmande i stora baljan.
Tömde en Tanganicodus irsacae "moba" hannen i går. det blev 15-20 finfina yngel. Dom har en liten gulesäck kvar och idag käkade dom för fullt spirulinaflingor.
Här är några suddiga bilder på Xenotilapia Flavipinns "Kasanga"375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Tack Classe
Jag gillar Vallisneria. Får man den till att trivas så funkar den dessutom som en utmärkt vattenrenare. Det riktigt knepiga är att jag får inte rak och skruv vallisneria till att trivas riktigt sådär 100 i samma kar. I det ett så dominerar skruv och i ett annat dominerar rak. Jag göder precis samma i båda byttorna.
Den ena arten helt enkelt dominerar ut den andra.
Måste vara nått med ljuset som gör skillnad. En riktigt kul växt är det i alla fall.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Kommentar