Mitt Akvariebygge - del 2
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Tack HåE, det är just nu 14 ungdjur/vuxna,,,,, men det är riktigt kul för att jag har äntligen fått tre nyspottade yngel som överlevt. Dom dår längst uppe på några moduler vid ytan.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Tack Cronan.
Tack DaRe
Tack Ducce.
Det är en modul som ja satt stående mitt i karet.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Kommentar
-
Jo ja har pulat en hel del med filtreringen, Faktum är att ja har plockat bort ett filter.
Det sitter en stor filtermatta kvar, där ja bytt VP röret och klippt mattan så att det kar en massa flikar (lite som en julstjärna). Dessutom rengör jag förfiltret mycke oftare nu än innan. men eftersom ja fimpat ett filter blir det inte mera underhåll totalt sett, men mycke klarare vatten blir det.
Har dessutom slutat med Tropicals Spirulinaflingor (det dammade för mycket) och gått över till mycke mera fryst Artemia, Mysis o Cyclops.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Kommentar
-
-
Dumpa på du bara. Det kan inte bli för mycket.
Vilken dröm att ha två sådana akvarium!! Få förunnat.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Vad mer än wow kan man säga?!
Riktigt snygga kar med bra variation. Alltid drömt om ett salt och detta gjorde ju inte det bättreKommentar
-
Tack Tulle89
Tedde var här häromdagen med en grupp Troffar.
Kashese (det blev inte rättstavat), så att nu simmar det 20 till finfina troffar i karet.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Kommentar
-
Det är modul O som står klippa lite till vänster, den är limmad direkt på bottenglaset.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Riktigt kul att få se film på monstret
Riktigt imponerad av storleken på karet som redan sagts, dessutom på hur bra du har fått till det med både inredning och inneboende.
Saltkaret var även det riktigt imponerande!
Vad har du för mått på "den lilla" saltburken?
Riktigt bra jobbat!!Kommentar
-
Ny film på karet, ja gillar färgen på vallisnerian nu för tiden.
Skickar i 25 liter saltvatten från saltkaret då o då, vilket drag det blir på växtligheten
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Karet rullar på o firrarna leker nu på sen höstenDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Kommentar