Jag använder "Aquatic Nature-Granulate 16 vitamines-African Cichlid Fishfood Excel" storlek small där jag krossar de små granulatbitarna mellan två teskedar så det nästan blir puder. Detta uppskattas av mina Malawi yngel och de verkar växa bra.
Är detta ett fullgott foder för yngel eller ratas detta av "Artemia-experterna"?
På burken står det: "Promotes excellent growth, shape and optimum colors"...
Jag gillar också den sista raden: "Does not cloud water"..*s*..men det har ju inte med fodrets kvalitet för yngel att göra..däremot så är det ju bra med tanke på vattenkvaliteten.
Jag är för det enkla här i livet och tycker att det här med artemia är en massa jobb...
Ynglen får även en liten mängd räkmix då och då...vilken är huvudfödan för de vuxna.
Stefan, Skövde
375L Malawi
2st 100L
Malawi
Är detta ett fullgott foder för yngel eller ratas detta av "Artemia-experterna"?
På burken står det: "Promotes excellent growth, shape and optimum colors"...
Jag gillar också den sista raden: "Does not cloud water"..*s*..men det har ju inte med fodrets kvalitet för yngel att göra..däremot så är det ju bra med tanke på vattenkvaliteten.
Jag är för det enkla här i livet och tycker att det här med artemia är en massa jobb...
Ynglen får även en liten mängd räkmix då och då...vilken är huvudfödan för de vuxna.
Stefan, Skövde
375L Malawi
2st 100L
Malawi
Kommentar