Behöver akut HJÄLP!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Magnus42

    Behöver akut HJÄLP!

    Jag har ett ett nyinköppt Juwel Rio 400 som har varit igång i ca 2 veckor och jag såg idag när jag kom hem att de två stagen i plast som går över akvariet har lostnat i sitt fäste från glaset. Det ena är helt löst från glaset och det andra är uttöjt så man även där ser bakom. Dom sitter fortfarande fast i plasten som går runt hela akvariet.

    Är detta ett problem som kan få akvariet att spricka??? Är dom nödvändiga för akvariets hållbarhet??

    Jag behöver snabb hjälp, har tömmt akvariet men vill inte att alla växter som ligger i en balja ska dö...

    MVH
    Magnus
  • endymion

    #2
    Hej, Har köpt ett begagnat Juwel Rio 180. Mittstaget, i plast, var avsågat i mitten och vid ena långsidan. Vad tror ni: kan jag skruva fast mittstaget med en genomgående bult genom plastramen, eller ska man satsa på att silikona fast ett mittstag av glas istället?

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

      #3
      Ring gibbon och kolla.
      031-977500
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • Magnus42

        #4
        Tack för hjälpen, jag prata med en Zoohandlare och hans Juwelakvarium hade inget som fäste plasten i glaset så det verkar bara vara utfyllning av silikon som är dit lagt för syns skull.

        :-)

        MVH
        Magnus

        Kommentar

        Arbetssätt...