1120 lit SA
Kollaps
X
-
-
Hur många altum har du i karet?
För få i så stor balja, brukar dom bli blyga.
Stoppa i ett stim Discus, brukar ta bort blyghetten.Har funkat för mig.
Eller stoppa i fler Altum, men nog väldigt svårt och få tag i.Kommentar
-
Jag har 5 st Altum och jag vill ha 10 st, men som du säger är det inte lätt att hitta dom. Jag tror också att det skulle funka med tefat(diskus) men just nu vill jag inte ha några, men jag fundera .M.v.h.
RickardKommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kanonsnyggt karet med fiskar där.. Lycka till..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Tänkte lägga in några bilder. Jag har fått tag på ytterligare 4 st Altum samt 2 st L046 som skall läggas i snart. Jag funderar på att byta ut S. leucosticta mot något färggladare men jag vet inte än. Det är möjligt att jag sätter in en grupp VF Diskus Brun och då kanske jag inte skall ha någon jordätare
Är det någon som har idéer ?M.v.h.
RickardKommentar
-
Kommentar
-
Efter jag slängde i Diskusarna har dom blivit mycket mer kaxiga och är framme och tigger mat på ett helt annat sätt så jag håller inte med dig i det avsendet.M.v.h.
RickardKommentar
-
Vackert
Imponerande vackert akvarium, inredning och sammansättning av fiskar!Kommentar
-
Kommentar
-
MYCKET fint!
Håller själv på att sammanställa ett SA akvarium.
Kommer hållas två olika apisto arter samt malar och lite sällskaps fisk.
Hoppas man får något som liknar ditt i intryck iaf!Kommentar
-
Jag hade gjort ett vattenbyte och min Co2 var slut så pH,t stack upp till 7,5 från 6,5 på 2 dgr. Då kan man tänka sig att fiskarna blir lite hängiga men icke. En av Altumen blev aggressiv och börja ta ett revir så det ser ut som han (tror jag) skulle börja inbjuda till lek. Nu tror jag knappast att jag får lek på Altum men man ser vad som kan trigga igång vissa betende. Nu undra jag om någon vet hur Altum leker. Eftersom troligtvis bara 4 världen har lyckats så blir knappast jag den 5:te men jag är intresserad av hur det går till.M.v.h.
RickardKommentar
-
Jag hade gjort ett vattenbyte och min Co2 var slut så pH,t stack upp till 7,5 från 6,5 på 2 dgr. Då kan man tänka sig att fiskarna blir lite hängiga men icke. En av Altumen blev aggressiv och börja ta ett revir så det ser ut som han (tror jag) skulle börja inbjuda till lek. Nu tror jag knappast att jag får lek på Altum men man ser vad som kan trigga igång vissa betende. Nu undra jag om någon vet hur Altum leker. Eftersom troligtvis bara 4 världen har lyckats så blir knappast jag den 5:te men jag är intresserad av hur det går till.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
Kommentar