Nu är det Jul för nu kommer fiskarna snart hem
1120 lit SA
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Vilken ruggigt snygg rot du fått tag på : ) Kommer bli dundersnyggt detta kar!Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Jag kunne hålla mig i ca 1½ dygn innan jag släppte i 20 st vinkeltetra samt första plantan ( Echinodorus martii ). Hoppas jag inte var för tidig.
Jag fattar mig inte på CO²-anläggningen(AquaMedic). Det är en usel teknisk beskrivning (3 sid i A5 format). Jag trodde att den själv reglera mängden CO² men tydligen måste man fixa det själv på reglerventilen.
Vad är hysteresis till och vad skall den ha för inställning?
Skall den vara inställd på high eller low och vad är det för skillnad?
Vad menas med den röda lampan out (tänd när den står i high läge och släckt när den står i low läge)?
Hur mycket skall man dra ner Ph,t om man har 6,8 normalt? Min tanke var 6,5 men samtidigt vill man inte slösa med CO²,nM.v.h.
RickardKommentar
-
Tänkte visa några nya bilder. Tyvärr så är det grumligt p.g.a. roten färgar av sig ännu. Jag är så nöjd nu när karet äntligen är igång och de första fiskarna är på plats. Jag blanda grus från ett hederligt svenskt grustag med råda för att kunna få ett naturligt utseende på sanden och det ser skitbra ut. Jag jagar nu Altum med ljus o lykta och erbjuder 500:- i hittelön för den som kan förmedla 12 st Altum.M.v.h.
RickardKommentar
-
Vad månde bliva - ser bra ut detta och inte blir det ju sämre när det klarnar upp! Grattis till ett strålande projekt som närmar sig sitt delmål. Njut!!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Det känns som man är framme nu men naturligtvis kommer det att ta tid innan jag har fått rätt sorts fiskar och växterna har tagit sig, men det tråkigaste är bakom mig. Tack för alla glada tillrop.M.v.h.
RickardKommentar
-
Jag har ingen kraftig cirkulation i ytan vilket gör att jag får mycket damm i ytan. Hur löser man detta? Det ser inget vidare ut.M.v.h.
RickardKommentar
-
Någon form av ytavrinning är väl smidigt för att få bort damm på ytan, förutsatt att man inte vill ha någon stark cirkulation vill säga..Kommentar
-
Kommentar
-
Snyggt akvarium, ska bli kul att se det med lite växter i också. Har du frågor om co2 och ljus så gå in på www.plantswap.se dom är riktigt kunniga på allt gällande ljus och co2.Kommentar
-
20 vinkeltetra försvinner väl i det där karet? Jag handlade 40 glödbandstetra hos akvarielagret häromdagen och det ser ut som om det bara är tio fiskar i 720 liter Som tur är har jag över 20 otocinclus och runt 50 corydoras panda tillsammans med mina 6 Pterophyllum leopoldi så helt tomt ser det ju inte ut att vara...
Det här med co2-anläggningen... kolla som sagt med folket på platswap.seKommentar
-
Kan du inte rikta om utblåset eller koncentrera det i ett utblås för att få lite fart på ytan?
20 vinkeltetra försvinner väl i det där karet? Jag handlade 40 glödbandstetra hos akvarielagret häromdagen och det ser ut som om det bara är tio fiskar i 720 liter Som tur är har jag över 20 otocinclus och runt 50 corydoras panda tillsammans med mina 6 Pterophyllum leopoldi så helt tomt ser det ju inte ut att vara...
Det här med co2-anläggningen... kolla som sagt med folket på platswap.seM.v.h.
RickardKommentar
-
Jag var också inne på vinkeltetra ett tag men det blev glödbandstetra istället. Vinkeltetran blir väl lite större om jag inte missminner mig. Balla fiskar oavsett och dom kommer nog göra sig bra i ditt kar. Hur många har du tänkt dig totalt?
Jag såg att Akvarielagret har fyra VF Pterophyllum altum i ett av karen men jag är osäker på om dom är till salu. Ring och fråga. Annars har dom himla fina VF Pterophyllum leopoldi med en fin ljusblå färgton bakom gälarna.Kommentar
-
Nää... jag fårstår att du inte vill peta i alla med en gång... men visst blir det frösvinnande få fiskar i ett så stort kar
Jag var också inne på vinkeltetra ett tag men det blev glödbandstetra istället. Vinkeltetran blir väl lite större om jag inte missminner mig. Balla fiskar oavsett och dom kommer nog göra sig bra i ditt kar. Hur många har du tänkt dig totalt?
Jag såg att Akvarielagret har fyra VF Pterophyllum altum i ett av karen men jag är osäker på om dom är till salu. Ring och fråga. Annars har dom himla fina VF Pterophyllum leopoldi med en fin ljusblå färgton bakom gälarna.
Jag bestämde mig att jag någon gång skulle ha 40 cm höga Altum och det är måletM.v.h.
RickardKommentar
Kommentar