1120 lit SA
Kollaps
X
-
-
Jag får rita istället. Är det någon som har förslag på en sådan profil eller en bättre lösning?M.v.h.
RickardKommentar
-
Vad är D50?M.v.h.
RickardKommentar
-
D50 Plus är ett flingfoder från tropical. Riktigt bra tillväxtfoder som ger fina o kraftfulla fiskar. främst riktat till Discus. Men vinkeltetor, L-malar, Bolivianska fjärillar, Satanoperca, Geophagus, Uaru, Sajica, Apistos med mera har fått det fodret och blivit kanonfirrar.
Stendkers oxhjärtemix är den enligt mitt tycke bästa oxmixen. Alla ovanstående fiskar har fått oxhjärta minst en gång i veckan. Tricket är temperaturen på vattnet och hur man ger oxhjärtat.
För att få ut mest av animalisk föda så behöver vatten vara minst 28 grader varmt, funkar även i kallare vatten men då hade jag kört med räkmix istället.
Ger man oxmix ett par timmar innan man gör ett stort vattenbyte så blir det inga som helst probsDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
D50 Plus är ett flingfoder från tropical. Riktigt bra tillväxtfoder som ger fina o kraftfulla fiskar. främst riktat till Discus. Men vinkeltetor, L-malar, Bolivianska fjärillar, Satanoperca, Geophagus, Uaru, Sajica, Apistos med mera har fått det fodret och blivit kanonfirrar.
Stendkers oxhjärtemix är den enligt mitt tycke bästa oxmixen. Alla ovanstående fiskar har fått oxhjärta minst en gång i veckan. Tricket är temperaturen på vattnet och hur man ger oxhjärtat.
För att få ut mest av animalisk föda så behöver vatten vara minst 28 grader varmt, funkar även i kallare vatten men då hade jag kört med räkmix istället.
Ger man oxmix ett par timmar innan man gör ett stort vattenbyte så blir det inga som helst probsM.v.h.
RickardKommentar
-
Du kan ju fråga Crenicichla här på forumet han har några Satanoperca som vuxit upp på oxhjärta.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
http://www.tibnor.se/C1256EF1005D76CD/0/029BA2EF15462477C125723A0043AF88/$file/METALLKATALOGEN2006.pdf
sidan 18, profil nr 44214 kanske kan vara något?Kommentar
-
Jag matar inte själv, med Oxhjärta och i väldigt lite med Räkmix med igentligen.
Men jag har köpt en grupp Satanopercor som vuxit upp hemmas hos LN och som är utfordrade enligt hans tipps, det enda jag har att säga om det är att det verkligen är kanonfiskar och peppar peppar så har de inte vart sjuka en enda gång sen jag köpte dem. Tots att det gått Bukvattensot och vitaprick i karet de gått i så har de hållt sig friska!MVH
KristoferKommentar
-
Säkert en del sanning men jag tror att det beror på dålig vattenkvallite, övermatning men framför att för kallt i akvariet. O visst det är högre belastning på vattnet men det kan man lätt komma ifrån om man gör som ja tipsar.
Du kan ju fråga Crenicichla här på forumet han har några Satanoperca som vuxit upp på oxhjärta.M.v.h.
RickardKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag har även hört att fisken lever kortare tid med animalisk diet. Men ja tror att det är samma sak med det att det beror på att man inte har koll på vattenkvalliten och tempen. Har har vinkeltetror hemma som är minst 5 år gamla.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Jag behöver hjälp med växter. Jag skulle vilja ha något som klättrar på roten. Sedan skulle jag villa ha något som växer över vattenytan och ger blommor. Jag har ingen kunskap om växter men eftersom jag har CO², MH och växtnäring kan jag ha relativt "svåra" växter. Uppdaterar med bilder. Jag skall bara lägga i sanden nu men jag skall göra planteringszoner (med stenavgränsning) p.g.a. Satanoperca leucosticta som gräver liteM.v.h.
RickardKommentar
-
Wow! Vilken grym rot! Var hittade du den?
När det gäller växter mot grävande fiskar så rekommenderar jag att du lägger en skiva torv i botten under sanden. Cirka en cm tjock och en par decimeter bred. Sen på med fin sand och plantera växterna. Efter en månad har de växt fast så ingen fisk kan gräva upp dem. Sätter du svärdplantor så kan du inte ens själv få loss dem utan att ta upp torvskivan
När det gäller växtval så är ju svärdplantor givna. Sen är det mera öppet fält. Lite cambomba eller Limnophilia kanske kan vara för sega för att inte gå av om de får fäste. Men sen om du vill gå utanför sydamerika finns ju massor.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Wow! Vilken grym rot! Var hittade du den?
När det gäller växter mot grävande fiskar så rekommenderar jag att du lägger en skiva torv i botten under sanden. Cirka en cm tjock och en par decimeter bred. Sen på med fin sand och plantera växterna. Efter en månad har de växt fast så ingen fisk kan gräva upp dem. Sätter du svärdplantor så kan du inte ens själv få loss dem utan att ta upp torvskivan
När det gäller växtval så är ju svärdplantor givna. Sen är det mera öppet fält. Lite cambomba eller Limnophilia kanske kan vara för sega för att inte gå av om de får fäste. Men sen om du vill gå utanför sydamerika finns ju massor.
Som du säger är Svärdsplantan given men vad finns det för växter som har stänglar med blommor el. liknande som blir upp mot metern hög (karet är 70 cm högt)? Sedan vill jag ha någon slags klängerväxt på roten.M.v.h.
RickardKommentar
Kommentar