AmTop ytterfilter BRA eller DÅLIGT????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • shreek
    Användare
    • December 2006
    • 367

    AmTop ytterfilter BRA eller DÅLIGT????

    Ja som överskriften lyder e Amtop nått o ha???
    Senast redigerad av shreek; 14 April 2008, 22:46.
    Provar på saltbalja för tillfället
  • Peter_A_F
    Användare
    • January 2008
    • 809

    #2
    Ursprungligen postat av shreek
    Ja som överskriften lyder e Amtop nått o ha???
    Vet inte, men titeln är väl inte allt för trevlig...

    Tackar, det är väl inte hela värden men samtidigt kanske det inte var helt lyckat som överskrift...

    Kan dock fortfarande inte hjälpa dig med själva frågan men det hoppas jag att någon annan kan!
    Senast redigerad av Peter_A_F; 14 April 2008, 22:51.
    - 720 liter med Malawi.

    Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

    Lägg till ciklid.org på iGoogle!

    Kommentar

    • shreek
      Användare
      • December 2006
      • 367

      #3
      Ursprungligen postat av Peter_A_F
      Vet inte, men titeln är väl inte allt för trevlig...
      ber om ursäkt om du blev stött har ändrat nu
      Provar på saltbalja för tillfället

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Jag har två stycken AM Top 3338 (största) som fungerar mycket bra. Det som "normalt" kan vara problem med filtret är att impellern låter lite, men den kan man enkelt byta ut. Hela konstruktionen är stabil och inger en kvalitetskänsla. Man får dock vara noga med de O-ringar som medföljer..t ex så sitter det en O-ring på pumphuvudet som man bör olja in med t ex rapsolja. Det medföljer även 2st O-ringar per kran som man får sätta dit själv...och kanske inte är helt logiskt direkt vart och hur de ska sitta. Jag fick problem med att ena avstängningskranen läckte lite men det ersattes snabbt av de jag köpte pumpen av och nu har jag inga problem alls.

        I början lät pumparna lite men efter att de blivit inkörda så fungerar de felfritt och är mycket tystgående.

        Som betyg skulle jag ge pumparna 8 av 10 möjliga poäng. Jag skriver dock under på att det är ett prisvärt alternativ till Eheim som jag rankar som det absolut bästa märket när det gäller ytterfilter.

        Andra märken som tåls att ta en titt på är t ex Tetratec...annars tycker jag nog att Eheim är nr 1.

        Hydor och Fluval är inga filter jag provar igen...

        Kommentar

        Arbetssätt...