Projekt - Akvarierum

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Austlich
    Användare
    • February 2007
    • 77

Ursprungligen postat av KuRtaN
    Härligt att det händer grejer! Då får du ju passa på och fota lite extra : )
    Sten och rötter är ju spännande.
    Har tagit bilder på stenarna så det kommer kanske om en liten stund
    Alltomakvarium.se - En nystartad WIKI om akvarium, hjälp till att fylla den!

Kommentar

• Austlich
      Användare
      • February 2007
      • 77

Så idag har jag köpt liggunderlag så jag kan inreda de 2 sista karen. Kommer att göra det lite senare idag och lovar att bilder kommer att dyka upp då med

Kommentar

• Austlich
        Användare
        • February 2007
        • 77

YES!

Fick nyss ett sms om att mitt paket ifrån PWSS har kommit så idag blir det inredning och sedan dags för att fylla vatten tror jag!

Kommentar

• KuRtaN
          Användare
          • February 2008
          • 778

Härligt härligt! Var inte blygsam med korten : )

Ursprungligen postat av Austlich
          YES!

Fick nyss ett sms om att mitt paket ifrån PWSS har kommit så idag blir det inredning och sedan dags för att fylla vatten tror jag!
          Over and out // Mathias

Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

Kommentar

• Peter_A_F
            Användare
            • January 2008
            • 809

Nu börjar det bli spännande...

Hur ser det ut...
            - 720 liter med Malawi.

Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

Lägg till ciklid.org på iGoogle!

Kommentar

• KuRtaN
              Användare
              • February 2008
              • 778

GE OSS BILDER!!! Kan ju inte vänta tills i morgon : )
              Over and out // Mathias

Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

Kommentar

• Austlich
                Användare
                • February 2007
                • 77

Sådär nu bjuder jag på fyra bilder

Orkar inte bygga något idag plus att det är house på tv och jag har fått tag på mitt ex av Gta 4 så det är annat som hägrar Jag kommer troligen att bygga klart filterkammarna imorgon, skära till liggunderlagen och inreda. Men det beror lite på vädret med då jag har saker som måste göras utomhus.

Hursomhelst här kommer bilderna

På de två bilderna ser ni lite vad paketet innehöll Det som inte är med på bilderna är helt vanlig blå filtermatta. Sedan så har jag ingen bild på mina blåa liggunderlag som jag inhandlade på öb idag.

Lite mindre sten.

Lite större sten.
                Detta är lite mer än hälften av stenen jag plockade igår. Som synes är den fortfarande rätt skitig.

Den lilla pumpen provmonterad. Dock måste den lite högre upp och så ska jag borra upp ett hål för utblås. Vet någon om det är helt riskfritt att använda helt vanlig oarmerad trädgårdssland?

Kommentar

• classe
                  NCS Medlem

• April 2007
                  • 1147

Sådär nu bjuder jag på fyra bilder

Orkar inte bygga något idag plus att det är house på tv och jag har fått tag på mitt ex av Gta 4 så det är annat som hägrar Jag kommer troligen att bygga klart filterkammarna imorgon, skära till liggunderlagen och inreda. Men det beror lite på vädret med då jag har saker som måste göras utomhus.

Hursomhelst här kommer bilderna

På de två bilderna ser ni lite vad paketet innehöll Det som inte är med på bilderna är helt vanlig blå filtermatta. Sedan så har jag ingen bild på mina blåa liggunderlag som jag inhandlade på öb idag.

Lite mindre sten.

Lite större sten.
                  Detta är lite mer än hälften av stenen jag plockade igår. Som synes är den fortfarande rätt skitig.

Den lilla pumpen provmonterad. Dock måste den lite högre upp och så ska jag borra upp ett hål för utblås. Vet någon om det är helt riskfritt att använda helt vanlig oarmerad trädgårdssland?
                  kul att göra med den alllt din kar där så den hobby så planera där så den kul där som min där tidigare så spara jag delar o delar så alla den klart så kan planera att bygger den.. kul se din fiskar där heller när du är klart bygger...
                  kanon snyggt
                  375 LITER Malawi arter..
                  74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Austlich
                    Användare
                    • February 2007
                    • 77

Så nu har jag varit och hämtat ett gäng rötter. Vart jag ska ha användning för dem vet jag inte men de var billiga och är ganska stora. Två av dem är ca 70 cm långa över längsta stället och den sista ca 90 cm över längsta stället.

Bjuder även på lite halvkassa bilder på de tre rötterna.

Kommentar

• Bumling
                      Användare
                      • January 2007
                      • 218

. Vet någon om det är helt riskfritt att använda helt vanlig oarmerad trädgårdssland?
                      Japp det är helt ofarligt! Själv använder jag grön silikonslang vilken är oarmerad.

Kommentar

• Austlich
                        Användare
                        • February 2007
                        • 77

Ursprungligen postat av Bumling
                        Japp det är helt ofarligt! Själv använder jag grön silikonslang vilken är oarmerad.
                        Vid närmare eftertanke är nog min slang armerad ändå. Men det är fortfarande riskfritt? Vet att jag använde det i lägenheten ett par gånger och det verkade att gå bra.

Kommentar

• Bumling
                          Användare
                          • January 2007
                          • 218

Armeringen tror jag är helt överflödig då slangen inte kommer att utsättas för något större tryck!

Kommentar

• Austlich
                            Användare
                            • February 2007
                            • 77

Armeringen tror jag är helt överflödig då slangen inte kommer att utsättas för något större tryck!
                            Nej det tror inte jag heller tänkte mer på snacket om att den slangen kan vara antimögelbehandlad.

Kommentar

• Bumling
                              Användare
                              • January 2007
                              • 218

Det har jag aldrig hört talas om!? Jag har alltid använt vanlig trädgårdsslang för påfyllning och har aldrig haft problem!! Tugga på den en stund och se om den smakar illa!!

Kommentar

• Austlich
                                Användare
                                • February 2007
                                • 77

Det har jag aldrig hört talas om!? Jag har alltid använt vanlig trädgårdsslang för påfyllning och har aldrig haft problem!! Tugga på den en stund och se om den smakar illa!!
                                Nej jag tror inte det är någon fara. Så jag kör väl på med det som vanligt Hur låg det till med dina yngel?

Kommentar

Arbetssätt...