Tänk dock på att fiskarna ofta gräver ända ner till frigoliten. Inte så snyggt kanske när det blåa/rosa lyser igenom... Bra idé också att stryka på ett lager silicon på frigoliten samt strö sand ovanpå detta så det inte "lyser vitt". Fast rosa frigolit med tillsammans med biltemas rödaktiga sand kanske är en hit?
Projekt - Akvarierum
Kollaps
X
-
-
Jag kör liggunderlag både under och i mina kar. Funkar kalas, smular inte & är lättare att arbeta med och ser framförallt bättre ut.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Är riktigt sugen på att skaffa ett stort kar nu med men det lär nog dröja. Ska försöka komma igång att odla lite först.Alltomakvarium.se - En nystartad WIKI om akvarium, hjälp till att fylla den!Kommentar
-
Har du nära till en ÖB så kolla där dom har billiga liggunderlag.
Kommer troligen att köra med liggunderlag. Dels för att det som du säger är lättare att jobba med och färgen är inte lika lysande som vit frigolit. Får väl ta mig in till staden någon dag och inhandla det.
Är riktigt sugen på att skaffa ett stort kar nu med men det lär nog dröja. Ska försöka komma igång att odla lite först.Over and out // Mathias
-
Har det hänt något mer kul? =) Jag snickrade ihop en bänk för 2st 222L kar idag.
Det tog mig mindre än en timma och jag använde vinkelhake, fogsvans & skruvdragare. Drog allt med 90mm spax skruvar. Stabilt som f*n blev det.
Är du intresserad kan jag dunka iväg ett par kort till dig.Over and out // Mathias
-
Nej idag har det inte hänt något. Kommer antagligen stå ganska stilla denna veckan då jag jobbar. Kommer förmodligen att hämta sten någon dag tror jag. Sedan blir det köp av liggunderlag på fredag då jag har ärenden i staden att utföra.
Jag du får gärna visa att par bilder. Kan vara intressant, funderar eventuellt på att skaffa fyra 112 liters till och då ha hylla där de står 2 på varje våning för att få de i bra arbetshöjd.Alltomakvarium.se - En nystartad WIKI om akvarium, hjälp till att fylla den!Kommentar
-
Här är några kort. Observera att dom 2 översta sidoreglarna inte är monterade på bilden. Kan hända att jag slänger dit 2 bänskivor som jag sågar efter mått.
Men det blev riktigt stabilt.. Stod och hoppade lite i den förut : )Over and out // Mathias
-
Nej idag har det inte hänt något. Kommer antagligen stå ganska stilla denna veckan då jag jobbar. Kommer förmodligen att hämta sten någon dag tror jag. Sedan blir det köp av liggunderlag på fredag då jag har ärenden i staden att utföra.
Jag du får gärna visa att par bilder. Kan vara intressant, funderar eventuellt på att skaffa fyra 112 liters till och då ha hylla där de står 2 på varje våning för att få de i bra arbetshöjd.- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
Tanken har redan slagit mig och jag har satt dit ett stödben i mitten i fram och bakkant. Har även slagit en stötta från hylla nmr2 som även är skruvad i bottenhyllan och sen ner till golvet i bakkant.
Over and out // Mathias
-
ja den är fint du gjort bygger där med den hyllan.. hur mkt tjock trä??? man skall ha med när stabil med vatten grader där när du fylla den akvarum..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Reglarnat jag använt är 45x70mm och 45x120mm har använt vattenpasset många ggr för att få det rakt, sen blir det ju liggunderlag också så att det verkligen blir 100% rakt!
Over and out // Mathias
-
Får börja skissa på någon hyllvariant. Har fördelen att jag via jobbet kan tillverka saker i plåt som dels kan stödja upp om det blir för långt. 3 mm järnplåt som skruvas längsregeln och fästs ordentligt i benen borde stabilisera en längre sträcka ganska bra.
Har inte hänt så mycket idag heller. vädret har varit lite för fint nu så jag har jobbat mycket i trädgården men nu börjar det bli lite bättre där så nu kan jag lägga va med det lite.Alltomakvarium.se - En nystartad WIKI om akvarium, hjälp till att fylla den!Kommentar
-
Sådär nu är min sjudagars arbetsvecka till ända och sjudagars ledighet står på glänt. Dock går morgondagen bort för att jag ska börja köa för att få tag på GTA IV efter tolvslaget
Annars så ska jag i veckan dels hämta 50 kg rötter hos en kille 3 mil härifrån och sedan hämta sten hos en annan kille 1 km härifrån.Alltomakvarium.se - En nystartad WIKI om akvarium, hjälp till att fylla den!Kommentar
-
Sådär, idag har jag hämtat sten och köpt en ny digitalkamera då den förra blev uppäten av en hund.
Blev att antal kilo sten och har grovtvättat den ute för att slippa dra med mig all jord och lera in. Kommer att skrubba stenen innan den ska i i karet med. Men det gör jag efterhand då det inte är kul att skrubba sten!Alltomakvarium.se - En nystartad WIKI om akvarium, hjälp till att fylla den!Kommentar
-
Härligt att det händer grejer! Då får du ju passa på och fota lite extra : )
Sten och rötter är ju spännande.
Sådär, idag har jag hämtat sten och köpt en ny digitalkamera då den förra blev uppäten av en hund.
Blev att antal kilo sten och har grovtvättat den ute för att slippa dra med mig all jord och lera in. Kommer att skrubba stenen innan den ska i i karet med. Men det gör jag efterhand då det inte är kul att skrubba sten!Over and out // Mathias
Kommentar