Projekt - Akvarierum

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KuRtaN
    Användare
    • February 2008
    • 778

Har det hänt något mer? Startat upp några kar eller?
    Over and out // Mathias

Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

Kommentar

• Austlich
      Användare
      • February 2007
      • 77

Har stått stilla ett bra tag nu och det är inte pga av att intresset saknas utan mer pga att det fina vädret har kommit och jag har en trädgård som jag har fått ta tag i.

För övrigt så har jag även påbörjat rivningen av ytterväggarna i källaren för att få bort all isolering som inte ska vara där. Går ganska fort att få ner allt men hur lösningen ska vara då allt ska upp igen är inte helt klar.
      Alltomakvarium.se - En nystartad WIKI om akvarium, hjälp till att fylla den!

Kommentar

• Austlich
        Användare
        • February 2007
        • 77

Nu har en sak som var ganska oväntad hänt. Det är personliga grejer som angår min sambo. Detta gör hur som helst att vi ska flytta till Stockholm. Därmed kommer det inte att finnas plats för mina akvarier.

Om någon är intresserad av att köpa ett gäng akvarier med diverse tillbehör såsom pumpar, sand, rötter och liknande är det bara att höra av sig. Annars lär det dyka upp på annons så småningom.

Kommentar

• cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

All slang är i stort sett ofarlig i sötvatten
          men om man använder mycket slang i saltvatten kan det som gör mjukgörande i slangen avge större mängder som inte är lämpligt.
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Olorin
            Användare
            • May 2005
            • 1554

Läste på ett diskusforum att trädgårdsslang med mjukgörande bör undvikas för mjukt och surt vatten så jag gick på säkra linjen och köpte genomskinglig foodgrade PVC slang till mina kar. Det viker sig lättare, men funkar bra och den var billig. 7 spänn metern.
            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

Ursprungligen postat av Olorin
              Läste på ett diskusforum att trädgårdsslang med mjukgörande bör undvikas för mjukt och surt vatten så jag gick på säkra linjen och köpte genomskinglig foodgrade PVC slang till mina kar. Det viker sig lättare, men funkar bra och den var billig. 7 spänn metern.
              Varför skulle den slangen inte ha mjukgörare ??
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor

Kommentar

• Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                All slang är i stort sett ofarlig i sötvatten
                men om man använder mycket slang i saltvatten kan det som gör mjukgörande i slangen avge större mängder som inte är lämpligt.
                Så om man använder slang som kylning så bör man kanske tänka efter kanske? Eller tvättas det ut relativt kvickt?
                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• cf.akvarielagret
                  Användare
                  • April 2002
                  • 5028

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                  Så om man använder slang som kylning så bör man kanske tänka efter kanske? Eller tvättas det ut relativt kvickt?
                  Slang som kylning i saltvatten är olämpligt pga det oftast är långa sträckor och slangen släpper under lång tid.
                  I sötvatten är problemet oftast mindre då man byter vatten ofta.
                  Det går inte att få bort släppmedlet i slangen med att skölja ur den,
                  det är därför slangen är böjlig
                  jag är Ateist
                  men Gud talade till mig
                  Gud är stor

Kommentar

• Peter_A_F
                    Användare
                    • January 2008
                    • 809

Ursprungligen postat av Austlich
                    Nu har en sak som var ganska oväntad hänt. Det är personliga grejer som angår min sambo. Detta gör hur som helst att vi ska flytta till Stockholm. Därmed kommer det inte att finnas plats för mina akvarier.

Om någon är intresserad av att köpa ett gäng akvarier med diverse tillbehör såsom pumpar, sand, rötter och liknande är det bara att höra av sig. Annars lär det dyka upp på annons så småningom.
                    Medans andra pratar slangar...

Det var väl lite tråkigt, ur akvariesynpunkt... men kanske bra för er!

Har du några bilder på akvarie med vit respektive röd bakgrund? Tänkte att det kunde vara spännande att se innan du plockar ned allt...
                    - 720 liter med Malawi.

Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

Lägg till ciklid.org på iGoogle!

Kommentar

• Austlich
                      Användare
                      • February 2007
                      • 77

Ursprungligen postat av Peter_A_F
                      Medans andra pratar slangar...

Det var väl lite tråkigt, ur akvariesynpunkt... men kanske bra för er!

Har du några bilder på akvarie med vit respektive röd bakgrund? Tänkte att det kunde vara spännande att se innan du plockar ned allt...
                      Tyckte med att det var intressant att slangdiskussionen satte igång nu

Jag ska se vad jag kan fixa innan jag säljer dem.

Kommentar

• Peter_A_F
                        Användare
                        • January 2008
                        • 809

Tyckte med att det var intressant att slangdiskussionen satte igång nu

Jag ska se vad jag kan fixa innan jag säljer dem.
                        Det skulle vara kul om du hinner...

Blir det någon burk som flyttar med er?
                        - 720 liter med Malawi.

Kommentar

• Austlich
                          Användare
                          • February 2007
                          • 77

Ursprungligen postat av Peter_A_F
                          Det skulle vara kul om du hinner...

Blir det någon burk som flyttar med er?
                          Som det ser ut just nu blir det nog inte det. Men då är iofs inte boendet helt klart. Så det hänger väl på det igentligen om det finns någon läplig plats att ställa upp ett akvarium på.

Kommentar

• Peter_A_F
                            Användare
                            • January 2008
                            • 809

Som det ser ut just nu blir det nog inte det. Men då är iofs inte boendet helt klart. Så det hänger väl på det igentligen om det finns någon läplig plats att ställa upp ett akvarium på.
                            Det vore tråkigt... men vad jag förstått så skall man vara glad ifall man hittar ett boende i Stockholm... att det sedan rymmer ett akvarie också får ses som bonus...

Lycka till...
                            - 720 liter med Malawi.

Kommentar

• Austlich
                              Användare
                              • February 2007
                              • 77

Så nu ligger annonser uppe om någon är intresserad.

Finns lite mer bilder, får se när jag hinner att slänga upp dem på mitt webhotell. Går att få via mail om någon vill se, kontakta mig då via pm.

Kommentar

• Peter_A_F
                                Användare
                                • January 2008
                                • 809

Så nu ligger annonser uppe om någon är intresserad.

Finns lite mer bilder, får se när jag hinner att slänga upp dem på mitt webhotell. Går att få via mail om någon vill se, kontakta mig då via pm.
                                Vart ligger dom då? Kan du lägga upp en länk?
                                - 720 liter med Malawi.

Kommentar

Arbetssätt...