Golfmästerskap Nordiska Ciklidsällskapet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • June 2004
    • 1582

    Golfmästerskap Nordiska Ciklidsällskapet?

    Tjena, finns det ett intresse för ett sådant? Kan tänka mig att cichlids4fun är intresserad men det borde väl vara fler? Plats och tid får diskutteras.

    Mvh/ Joel
  • Robin
    Användare
    • January 2003
    • 4526

    #2
    Visst skulle det vara kul men jag har svårt att tro att vi kan få ihop det så att det passar alla.
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 3111

      #3
      det behöver inte passa alla bara de som vill va med

      det är ju en fråga om prioriteringar.........
      joel och jag kan tänka oss att åka en bit om det inte är för tidig start.......

      bara bestämma tid och plats så får vi se hur många som är intresserade, kanske kan börja med att rösta om plats........ och sen tid när vi vet var....
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • May 2005
        • 4642

        #4
        Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.


        Jag spelar inte golf...

        Hilsen,

        P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • Rauken
          Användare
          • January 2007
          • 310

          #5
          Kanske dags att få stämman framflyttad några veckor så mästerskapen kan gå av stapeln samtidigt

          Lysande idé även om jag tror som Robin att det blir klurigt. Måste själv åka båt, mm vilket ju innebär ganska stora kostnader, mm för att delta, men om det går att kombinera med andra ärenden så varför inte. Lämnar tid och plats öppen och ser om det går att passa in...
          (Skall själv till era hemtrakter och spela andra helgen i maj (Saxnäs, Nybro och Kalmar... LÄNGTAR)
          När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

            #6
            Ursprungligen postat av Rauken
            Kanske dags att få stämman framflyttad några veckor så mästerskapen kan gå av stapeln samtidigt

            Lysande idé även om jag tror som Robin att det blir klurigt. Måste själv åka båt, mm vilket ju innebär ganska stora kostnader, mm för att delta, men om det går att kombinera med andra ärenden så varför inte. Lämnar tid och plats öppen och ser om det går att passa in...
            (Skall själv till era hemtrakter och spela andra helgen i maj (Saxnäs, Nybro och Kalmar... LÄNGTAR)
            Fina banor, nybro och kalmar är ju gamla och riktigt snygga banor, medan saxnäs är en nyare bana som bara blir bättre och bättre (min hemmabana)
            grönhögen är ju nära oxå och en väldigt bra bana....... behöver du nån "guide" får du skrika till
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • Rauken
              Användare
              • January 2007
              • 310

              #7
              Ursprungligen postat av cichlids4fun
              Fina banor, nybro och kalmar är ju gamla och riktigt snygga banor, medan saxnäs är en nyare bana som bara blir bättre och bättre (min hemmabana)
              grönhögen är ju nära oxå och en väldigt bra bana....... behöver du nån "guide" får du skrika till
              Tackar...
              Har spelat både Saxnäs förut (1 gång) och Kalmar (3 gånger) medans Nybro blir premiär. Vi åker ett gäng varje år och spelar i 3 dagar...
              Inne på 6:e året nu...
              När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                Hej!

                Hej!
                Jag vågar inte ställa upp för jag är rädd att jag vinner,Mvh Ann-Mari

                Kommentar

                • Bright_Blue
                  NCS Medlem
                  • June 2004
                  • 1582

                  #9
                  Ursprungligen postat av annmari
                  Hej!
                  Jag vågar inte ställa upp för jag är rädd att jag vinner,Mvh Ann-Mari
                  Det är nog bäst du håller dig till din Cello Annmari.

                  Grönhögen var grymt fin igår, rankad som sveriges 7:e bästa bana. Nackdelen med den klubben är att de är så pengakåta.
                  Senast redigerad av Bright_Blue; 15 April 2008, 12:58.

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 3111

                    #10
                    Ursprungligen postat av Rauken
                    Tackar...
                    Har spelat både Saxnäs förut (1 gång) och Kalmar (3 gånger) medans Nybro blir premiär. Vi åker ett gäng varje år och spelar i 3 dagar...
                    Inne på 6:e året nu...
                    ok då hittar ni....fast jag lovade nog för mycket, jag har annat bokat den helgen på lördagen........

                    vad tycker du om banorna då?

                    kalmars har jag 5 minuters cykelväg till fast jag gilllar inte snobbigheten på den banan.....och greenerna tycker jag är kass, fast de ska ju bygga om dem nu.

                    saxnäs tycker jag är lite rå, och svårare än man tror.....lite grov ruff som borde fixat till oxå, och dåliga tees, men de är under ombyggnad.nybyggd pub oxå på 9:an/18:e men är ju jysst att avsluta där.....

                    Nybros tycker jag är fin, men lite tråkig dock är greenerna mycket snabbare än man tror..iaf ifjol
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    • Rauken
                      Användare
                      • January 2007
                      • 310

                      #11
                      Ursprungligen postat av cichlids4fun
                      ok då hittar ni....fast jag lovade nog för mycket, jag har annat bokat den helgen på lördagen........

                      vad tycker du om banorna då?

                      kalmars har jag 5 minuters cykelväg till fast jag gilllar inte snobbigheten på den banan.....och greenerna tycker jag är kass, fast de ska ju bygga om dem nu.
                      Kalmar är faktist min favoritbana... Möjligt att det är snobbigt där, men det är inget jag tycker man märker när man är på besök (även om det skett en sammandrabbning med pensionärer vid ett tillfälle då vi råkade besöka "deras" bana...) Fast jag upplever personalen som trevlig...
                      Vad gäller snobbighet finns det nog i olika stor omfattning på dom flesta klubbarna. Tack och lov "hänger" dom ofta i klubbhuset, eftersom dom i regel är mycket bättre på att snacka med munnen än med "klubban"....
                      Fast det där med att greenerna är så dåliga har jag inte märkt av så mycket. Fast det kanske beror på att jag bara spelat banan i början av Maj, kan gissa att det blir annorlunda under sommaren.... Det är väl därför dom bygger om... Fast det som tycks vara på ropet nu är ganska hårda greener. Visserligen mer tåliga och lättskötta, men jag gillar lite mjukare greener som ger möjlighet till "aggresivare" spel (en annan kan ju inte skryta med backspinn...)
                      Ursprungligen postat av cichlids4fun
                      saxnäs tycker jag är lite rå, och svårare än man tror.....lite grov ruff som borde fixat till oxå, och dåliga tees, men de är under ombyggnad.nybyggd pub oxå på 9:an/18:e men är ju jysst att avsluta där.....
                      Vad jag minns (spelade där för 2 år sedan) var att banan ännu kändes ganska "färsk" men att den kommer att bli riktigt trevlig när den fått växa till sig. Håller med om att det åtminstone då var lite "vildvuxen" i ruffen och den allmänna finnishen inte fanns ännu... Men som sagt, trevlig och klurig nog värt ett återbesök...
                      kan dock tänka mig att inspelet mot 9:an känns lite "läskigt". När vi var där höll dom på att bygga ut restaurangdelen (antar jag att det var) och vad jag förstod skulle det bli mycket glas som på 130 meter avstånd nog känns som om det ligger i bakkant på green... Synd att webkameran där är borttagen..
                      Ursprungligen postat av cichlids4fun
                      Nybros tycker jag är fin, men lite tråkig dock är greenerna mycket snabbare än man tror..iaf ifjol
                      Ok, skall jag tänka på...
                      När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

                      Kommentar

                      • cichlids4fun
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 3111

                        #12
                        Tja.

                        spelade saxnäs igår igen och det var lite blött efter veckans regn, men med lite sol så blir banan kanon rätt snart, greenerna var nyklippta och dressade oxå....sänkte mig så en får ju inte klaga

                        blir nog rätt bra till ert besök.

                        jag trodde oxå resturangen skulle störa mer, men som sagt har säkert spelat 50 rundor utan att lyckats skicka in bollen i rutan (har för mig att de sa att det var säkerhetsglas) så det är lugnt, men en toppad från bunkern kan ju gå rätt illa annars
                        Mvh
                        Peter

                        don´t drink water-fish ..... in it!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...