Planera bygger min 375liter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter_A_F
    Användare
    • January 2008
    • 809

Ursprungligen postat av classe
    tack mkt.. den skall snart klart med bottensand o kolla stabil där så kanske fylla vatten ikväll.. får se hur den bli den..
    Härligt att se! Gissar att det kommer bli skönt att bli av med den blå bakgrunden... Nu är det bara det svåraste kvar... att låta karet gå för sig själv några dagar så att det kommer igång... man vill ju ha ner fiskarna!!!

Lycka till med fortsättningen, och upp med ännu fler bilder... roligt att läsa en tråd med massa bilder över utvecklingen av ett projekt!
    - 720 liter med Malawi.

Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

Lägg till ciklid.org på iGoogle!

Kommentar

• classe
      NCS Medlem

• April 2007
      • 1147

Ursprungligen postat av Peter_A_F
      Härligt att se! Gissar att det kommer bli skönt att bli av med den blå bakgrunden... Nu är det bara det svåraste kvar... att låta karet gå för sig själv några dagar så att det kommer igång... man vill ju ha ner fiskarna!!!

Lycka till med fortsättningen, och upp med ännu fler bilder... roligt att läsa en tråd med massa bilder över utvecklingen av ett projekt!
      jaa tack mkt så bra den så skönt försvann för blåbakgrund med film där som jag har haft där men tycker den nu är snyggt där.. .. kul så bildar där så den får veta den alla om vad man skall göra så den hobby sin akvariefiskar för den skojj.. jag göra nu nån ny bildar där mera...
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• classe
        NCS Medlem

• April 2007
        • 1147

ja jag forsätter den bildar mera så den fina mera mera där bättre nu den snart är färdigt o längtar jag efter fiskar in där i helg..

1. ja jag ta den balsan o stabil lånat av jobbet där så man kolla hur den blir där med den i akvarium så den är viktigt..

2. visa där områd vid där nya där sandbotten har jag den heter kalksand och corallsanc och så visa den alla i plats så finns bra plats för växter där planera jag med det...

3. visa där med ny sand så viktigt lite med stenar fylla där så den sand i gömmer sig där lite i stenar där när man fylla vatten där..

4. jag fylla kallvatten cirka 80 liter till sten i topp där så så kolla på stabil balsan där hur gick den är bra så forsätta det.. nu klocka är mkt så jag stoppa vid 23.00 tid för tänka på grannen..

jag har sålt nån fiskar där för hongi, fryeri och en stora mal gibbeceps så inbytt mot växter där har jag den 4 stycker heter anabias barterier där och dom är ligger vid sällskapfiskar där nu så den låter där till imorron eller på fredag..
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• medgix
          Användare
          • September 2004
          • 242

Det där ser j-ligt bra ut, ska bli kul och se hur det ser ut med växter sen . Tack för att vi får följa

Kommentar

• classe
            NCS Medlem

• April 2007
            • 1147

Ursprungligen postat av medgix
            Det där ser j-ligt bra ut, ska bli kul och se hur det ser ut med växter sen . Tack för att vi får följa
            tack mkt så det och den forsätta så klart den snart är närmare färdig min akvarum så lämna jag med växter den imorron där em.. nu är den kallare vatten där med ny vatten fylla... forsätta med bildar där..
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• classe
              NCS Medlem

• April 2007
              • 1147

jaa jag forsätta göra med den min bildar om projekt där om min karet snart är färdig med den allt över två kvar saker nu den närmare till helg...

2. ja min växter den där är den 4 anabius barteier är hos där sällskapfiskar nu där så tillfället till imorron skall ta den till större akvarium där..

3. ja min fiskar där mår bra så fast forsätter den.. och dom är längtar det efter större karet när den är klart med vatten den minst 2-3 dagar till..

1. den jag fylla vatten med kallare så fast där så den är runt 13-14 grader där..så den ny vatten där ser rent nu i min akvarium....

4. jag testa med fullt vatten så den är allt okej med stabil o balsan.. och testa med ny filter där så fungera mkt toppen och piggare den cirkelvatten där nu den form..

vatten är just nu 15 grader där.. fint där ser ny akvarium den ... jag längtar efter fiskar skall där snart o växter oxåå. så skall ge oxåå havsalt där...
              375 LITER Malawi arter..
              74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• classe
                NCS Medlem

• April 2007
                • 1147

jaa den är snart klart där.. har ge havsaltar där o skall lämna 4 st växter anabias barteier där snart.. kanske lämna fiskar där ikväll om den är värme cirka över 23-24 grader .. men nu är den 19 grader där vatten än.. spännade det.... jag längtar den efter fiskar..
                375 LITER Malawi arter..
                74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• classe
                  NCS Medlem

• April 2007
                  • 1147

ja fint bilder där nu två den och klart med allt den och har planera med växter och har köpt två till blir sex där växter där.. så jag tänka skall lämna min fiskar där snart.. om ni lust se den där?????? så ta med påse oxåå den med fiskar så deltag där???????? spänn mkt det så klart.. nervös!!!
                  375 LITER Malawi arter..
                  74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Blev riktigt fint Classe! Kul!

Kommentar

• Peter_A_F
                      Användare
                      • January 2008
                      • 809

ja fint bilder där nu två den och klart med allt den och har planera med växter och har köpt två till blir sex där växter där.. så jag tänka skall lämna min fiskar där snart.. om ni lust se den där?????? så ta med påse oxåå den med fiskar så deltag där???????? spänn mkt det så klart.. nervös!!!
                      Det ser riktigt bra ut... kan tänka mig när vattnet har klarnat, växterna växt till sig ytterligare och fiskar som stormtrivs så kommer det verkligen att se fantastiskt fint ut!
                      - 720 liter med Malawi.

Kommentar

• classe
                        NCS Medlem

• April 2007
                        • 1147

Ursprungligen postat av Malawe
                        Blev riktigt fint Classe! Kul!

tack mkt.. den är påse nu fiskar där så släpper kl.0.00 där..
                        375 LITER Malawi arter..
                        74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• classe
                          NCS Medlem

• April 2007
                          • 1147

Det ser riktigt bra ut... kan tänka mig när vattnet har klarnat, växterna växt till sig ytterligare och fiskar som stormtrivs så kommer det verkligen att se fantastiskt fint ut!
                          jaa tack mkt... jaa den är den bra där klart.. så snart släpper fiskar där.. den är i påse till 0.00...
                          375 LITER Malawi arter..
                          74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• classe
                            NCS Medlem

• April 2007
                            • 1147

jaa den jag plocka alla fiskar där.. så den har jag fiskar är den

12 lab.golden 5 hanar o 7 honor
                            11 ps.socolofi (6 egna odling yngel) 2 hanar o 3 honor
                            7 lab.trewavasae "occra-chilumba" 2hanar o 5 honor
                            6 syn.petricola "grottalekare"

dom låter i påse till 45-50 min så till kl.0.00 släpper den fiskar där..
                            375 LITER Malawi arter..
                            74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Peter_A_F
                              Användare
                              • January 2008
                              • 809

jaa den jag plocka alla fiskar där.. så den har jag fiskar är den

12 lab.golden 5 hanar o 7 honor
                              11 ps.socolofi (6 egna odling yngel) 2 hanar o 3 honor
                              7 lab.trewavasae "occra-chilumba" 2hanar o 5 honor
                              6 syn.petricola "grottalekare"

dom låter i påse till 45-50 min så till kl.0.00 släpper den fiskar där..
                              OK, så nu simmar de fritt... lyckliga fiskar!
                              - 720 liter med Malawi.

Kommentar

• classe
                                NCS Medlem

• April 2007
                                • 1147

OK, så nu simmar de fritt... lyckliga fiskar!
                                jaaaa snart så börjar jag den...
                                375 LITER Malawi arter..
                                74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

Arbetssätt...