Hockey

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

    #16
    Men annmari, ishockey går ut på att göra mål och inte smälla i planken. Det behövdes en svensk tränare för att få finnarna att förstå det .
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #17
      Ursprungligen postat av Micke
      Men annmari, ishockey går ut på att göra mål och inte smälla i planken. Det behövdes en svensk tränare för att få finnarna att förstå det .
      Som den bästa Foppa-fint lirkar Micke in en kommentar rakt i krysset på övertid i hockeydiskussionens final mellan Sverige och Finland!

      *brrööööööl* (the fat lady sings)

      Kommentar

      • Gäst

        #18
        Hej!

        Hej!
        Finnarna slår sverige det kan ni vara säkra på dom tacklar upp dom i planket så svenskarna blir lika blå som sina tröjor,Suomi Suomi Suomi,Mvh Ann-Mari PS Det finska lejon vara mycket starkt

        Kommentar

        • classe
          NCS Medlem
          • April 2007
          • 1147

          #19
          Ursprungligen postat av annmari
          Hej!
          Finnarna slår sverige det kan ni vara säkra på dom tacklar upp dom i planket så svenskarna blir lika blå som sina tröjor,Suomi Suomi Suomi,Mvh Ann-Mari PS Det finska lejon vara mycket starkt
          jaa jag tror bra laget är kanada där för hemmis i quebec för vm där den kan få¨bra många stjärnor där av kanada o kanske kan vara bra oxåå usa o ryssland där ser jag den.. men trekronor många nobber från nhl där på truppen.. får se vad hänt den laget..
          375 LITER Malawi arter..
          74 Liter Malawi yngel...

          Kommentar

          • Gäst

            #20
            Hej!

            Hej!
            Finland och ryssland i final då blir jag glad da da,sverige får gärna åka hem tomhänta bara ryssar eller finnar tar guld,Mvh Ann-Mari

            Kommentar

            • HenrikV
              Användare
              • February 2007
              • 697

              #21
              Ursprungligen postat av annmari
              Hej!
              Finland och ryssland i final då blir jag glad da da,sverige får gärna åka hem tomhänta bara ryssar eller finnar tar guld,Mvh Ann-Mari
              Man kan ju kolla medaljskörden genom åren och se vilka som egentligen har varit framgångsrikast.
              Men nu vet vi alla i alla fall vilket lag Annmari håller på. Tack tack...

              Kommentar

              • Gäst

                #22
                Hej!

                Hej!
                Klart man håller på Finland vad annars,skulle inte falla mig in och hålla på Sverige,Mvh Ann-Mari

                Kommentar

                • Bright_Blue
                  NCS Medlem
                  • June 2004
                  • 1582

                  #23
                  Ursprungligen postat av annmari
                  Hej!
                  Klart man håller på Finland vad annars,skulle inte falla mig in och hålla på Sverige,Mvh Ann-Mari
                  Tycker synd om dig Annmari som behöver bo i det här skitlandet.

                  Kommentar

                  • Gäst

                    #24
                    Hej!

                    hej!
                    Får man inte ha uppfattnignar Bright blue? /Ann-Mari

                    Kommentar

                    • jarinen
                      Användare
                      • April 2003
                      • 1888

                      #25
                      Ursprungligen postat av Micke
                      Men annmari, ishockey går ut på att göra mål och inte smälla i planken. Det behövdes en svensk tränare för att få finnarna att förstå det .
                      Det behövdes en svensk tränare för att finnarna skulle behålla huvet kallt och knyta ihop säcken o nå ända fram. Det gjorde man mot just tre kronor också men har inte hänt sedan dess. Det vill säga 1995. Jodå matchen finns arkiverad på VHS här hemma. Ville Peltonen 3 mål sen var matchen över .

                      I årets VM tror jag dock inte på finnarna, tror på Tjeckien, ett riktigt turneringslag som man alltid glömmer bort men det är bara kolla VM statistiken.

                      Mvh Jari

                      Kommentar

                      • HenrikV
                        Användare
                        • February 2007
                        • 697

                        #26
                        Ursprungligen postat av Bright_Blue
                        Tycker synd om dig Annmari som behöver bo i det här skitlandet.
                        Amen.

                        Kommentar

                        • Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

                          #27
                          Haha Alex grym pik...men ja den är ju iofs sant om boorken, ibland kan man se han yrandes springa runt på isen.

                          Jag säger att kanada kan ta hem det i år....men saken är den att det finns så många kandidater till guldet, fast Sverige och Kanada brukar alltid ligga i toppen i dessa sammanhang. Finland tror jag blir som bäst femma eller sexa.

                          BTW HV71 har utjämnat till 2-2 i matcher, har smålänningarna fått östgötarna att darra

                          Kommentar

                          • ozric
                            Användare
                            • March 2004
                            • 3187

                            #28
                            Matchen igår... Det eg 0-3 målet (inte det första av dem som dömdes bort eft videogranskning) utan det som Staal lyckades missa (hehe) som Liv sen tog men som slogs in av,vem det nu var. Huvuddomarn samt en av linjedomarna blåste å pekade mål. Det hann tom även komma upp på jumbotronen. Sen eft protester från HV och i samråd med den 2:e linjedomarn , utan videogranskning döms det bort!!

                            Jag tänker så här... Antingen är det mål rakt av iom att spelet blåses av pga att pucken är i mål ELLER så ska spelaet blåsas av för att Liv har plockat pucken.Men det skall ju domarna ha hunnit sett annars kan de ju blåsa för allt möjligt å sen ångra sig!! Tyvärr dömdes målet, felaktigt av mig, bort av domarn som stod längst bort från händelsen. Är säkert en massa skriverier i media om det idag men det har jag inte läst.... Vad anser ni med opartiska ögon....
                            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                            c",)

                            Kommentar

                            • c90368
                              Användare
                              • September 2007
                              • 890

                              #29
                              Ursprungligen postat av ozric
                              Matchen igår... Det eg 0-3 målet (inte det första av dem som dömdes bort eft videogranskning) utan det som Staal lyckades missa (hehe) som Liv sen tog men som slogs in av,vem det nu var. Huvuddomarn samt en av linjedomarna blåste å pekade mål. Det hann tom även komma upp på jumbotronen. Sen eft protester från HV och i samråd med den 2:e linjedomarn , utan videogranskning döms det bort!!

                              Jag tänker så här... Antingen är det mål rakt av iom att spelet blåses av pga att pucken är i mål ELLER så ska spelaet blåsas av för att Liv har plockat pucken.Men det skall ju domarna ha hunnit sett annars kan de ju blåsa för allt möjligt å sen ångra sig!! Tyvärr dömdes målet, felaktigt av mig, bort av domarn som stod längst bort från händelsen. Är säkert en massa skriverier i media om det idag men det har jag inte läst.... Vad anser ni med opartiska ögon....
                              Jag är i högsta grad partisk som Linköpingsbo, men jag måste nog hålla med domaren!

                              I det första fallet snurrad pucken på linjen, möjligen att den var över linjen precis när Liv la vanten på. Men det kan ingen kamera se.

                              I det andra fallet var det ett rätt domslut, om än något sent. Liv hade vanten på pucken och då ska det inte vara mål.

                              Ska man vinna ska det var ärligt!
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Gäst

                                #30
                                Ursprungligen postat av c90368
                                Jag är i högsta grad partisk som Linköpingsbo, men jag måste nog hålla med domaren!

                                I det första fallet snurrad pucken på linjen, möjligen att den var över linjen precis när Liv la vanten på. Men det kan ingen kamera se.

                                I det andra fallet var det ett rätt domslut, om än något sent. Liv hade vanten på pucken och då ska det inte vara mål.

                                Ska man vinna ska det var ärligt!
                                Kan bara instämma, väl talat.

                                Är väll också partisk fast åt andra hållet, men helt riktigt rätt ska vara rätt oavsett vems mål det gäller

                                Kommentar

                                Arbetssätt...