Wtf

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salo
    Användare
    • April 2002
    • 314

Angående språkvalet i rubriken tycker jag att det är klockrent. Censur är något mycket farligare och otäckare än ett vedertaget internetuttryck http://sv.wikipedia.org/wiki/WTF
    540 (180x60x50) under uppbyggnad
    30L Nano under planering
    Drömmer om ett Nanorev

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Ursprungligen postat av salo
      Angående språkvalet i rubriken tycker jag att det är klockrent. Censur är något mycket farligare och otäckare än ett vedertaget internetuttryck http://sv.wikipedia.org/wiki/WTF
      Jamen ska man godkänna sådana saker där rubriken inte på något sätt anger vad det handlar om så bör ciklid.se ändra sina regler för forumet. Man bör också ändra så att svordomar är godtagbara så länge man förkortat dem.

Sedan är det ju som så att forumet är till för den stora mängden och inte enbart de som tycker det är coolt och häftigt med "WTF"...då skulle jag hellre vilja se forumet föregå med gott exempel vid ordval osv...men det är ju min åsikt.

Nu vet jag att det är fritt fram att skriva förkortningar som rubriker och att "dölja" svordomar osv på det sättet..så varför sitta och vara noga med rubriker som gör dom sökbara i framtiden?

Och angående vedertagna ord...vart går gränsen? Det finns många ord som är vedertagna bland ungdomar och som är ett jätteproblem i dagens samhälle..är dessa ord ok bara för att de är "vedertagna"? Någonstans får man stå upp för det ordklimat man vill ha runt omkring sig och på ett forum som detta där alla hobbyister ska trivas, vare sig man är en frigjord ungdomlig typ eller religiös så ska man tycka att det är trevligt att komma hit och läsa om sin hobby och andra ämnen...inte känna att t ex ordval, attityd och stämning känns obekämt att besöka forumet.

FFS FWIKN SOB is ok.

Ämnet i sig är kul...en gigantisk krabba som jag inte sett tidigare. Jag förstår känslan men tyckte bara den kunde ha varit uttryckt på ett annorlunda sätt. Vad är fel med en rubrik som anslår "Gigantisk krabba"? Den är då fullt sökbar i framtiden för den som vill.
      Senast redigerad av StefanL; 10 April 2008, 09:41.

Kommentar

• salo
        Användare
        • April 2002
        • 314

Ursprungligen postat av Malawe
        Vad är fel med en rubrik som anslår "Gigantisk krabba"? Den är då fullt sökbar i framtiden för den som vill.
        Ok, jag köper ditt sökbarhetsargeument rakt av. Och visst skall språket vara hyfsat vårdat, finns säkert en hel del minderåriga som läser här osv.

Sen hur man tolkar just WTF och lägger för värderingar i just det uttrycket är säkert helt olika för olika människor, i mitt fall tycker jag att det ligger på ungefär i nivå med "Jäklar sicken rackarns krabba" med någon annan kanske lägger in en betydligt "tyngre" betydelse.

Jaja, låt oss gå vidare och prata om ämnen som berör vår hobby på ett eller annat sätt istället utan att svära för mycket
        540 (180x60x50) under uppbyggnad
        30L Nano under planering
        Drömmer om ett Nanorev

Kommentar

• T_K
          Användare
          • September 2005
          • 147

Kan inte vännerna av korrekt språkbruk skapa en egen tråd om detta istället för att kapa tråden om krabban? Snart är hela tråden sabbad.

Kommentar

• slarvid
            Användare
            • December 2007
            • 517

Ursprungligen postat av T_K
            Kan inte vännerna av korrekt språkbruk skapa en egen tråd om detta istället för att kapa tråden om krabban? Snart är hela tråden sabbad.
            amen
            540 mbuna + 54L yngel

Kommentar

• Ola Svensson
              Användare
              • April 2002
              • 14633

Ursprungligen postat av drd
              Fy satan det var det värsta på länge !
              Bor en mil från säljaren så jag ska åka o kolla på aset
              Ta med dig kameran!
              Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Leopoldi
                Användare
                • February 2004
                • 1082

Jag tycker det är alldeles för lite "What the fuck" på det här forumet....

Kommentar

• Ola Svensson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 14633

Ursprungligen postat av Leopoldi
                  Jag tycker det är alldeles för lite "What the fuck" på det här forumet....
                  Ja, ja. Jag tycker ju att WTF är lite väl internt och knappast tydligt och uppmanar folk att vara tydligare i sina rubriker. Jag hade ingen aning om vad det betydde innan den här tråden startade.

Öven om WTF inte är en grov svordom i text, ungefär som "vad i h%&/(#e" så ska vi väl vara sparsamma med sånt och vårda språket särskilt i rubriker?

Kan vi lägga ner den här delen av diskussionen nu och övergå till kokoskrabban?
                  Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Zaphi
                    NCS Medlem
                    • July 2002
                    • 5395

Jaja Viktor. Tydligen är det så men jag tycker inte det..får jag ha min åsikt?
                    Nej, det får inte ICKE! Inte en chans!

Oh va skönt att forumet är sig likt efter sex månader! Sura miner, sidospår och parenteser FTW! Visst är det kul med lite tangentbordsdispyter?

Det är lite dött här nu hörde jag från folk på stämman, så jag tänkte titta till er igen och se vad som händer... Tricella? Varför var du inte på Ciklidstämman? Jag såg ju fram emot att träffa dig... Sikka debatter vi skulle haft! Jösses!

Krabban? Ja, den va ju tuff
                    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Johnny_1
                      Användare
                      • October 2003
                      • 313

Ursprungligen postat av drd
                      Fy satan det var det värsta på länge !
                      Bor en mil från säljaren så jag ska åka o kolla på aset
                      Mattias, har du kollat gosedjuret?;-)
                      www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

Ursprungligen postat av Zaphi

Oh va skönt att forumet är sig likt efter sex månader! Sura miner, sidospår och parenteser FTW! Visst är det kul med lite tangentbordsdispyter?

Det är lite dött här nu hörde jag från folk på stämman, så jag tänkte titta till er igen och se vad som händer... Tricella? Varför var du inte på Ciklidstämman? Jag såg ju fram emot att träffa dig... Sikka debatter vi skulle haft! Jösses!

Krabban? Ja, den va ju tuff
                        Hehe..det kan vara roligt med lite tangentbordsdispyter så länge det är med glimten i ögat och respektfull ton.

Anledningen till att jag inte var på stämman beror på att jag nyligen börjat arbeta efter ett års sjukfrånvaro och prioriterade det före...sedan var det ju en bit till Malmö. Var dock nära att åka ned trots att jag inte hade någon biljett till fredagen..men valde annat istället. Det är många som man skulle vilja träffa på Ciklidstämman som förgyllt ens tillvaro i hobbyn och på forumet. Jag kommer till Fjärilshuset nästa år så då hinner vi ta igen en del Viktor (riktigt roligt att se dig på forumet igen!).
                        Får ta med mig fetpluskan å bjuda på öl kommande stämma så att jag kanske hamnar på plussidan hos en del...för stämningens skull...*asg*

Krabban är stentuff...gigantisk..men jag undrar om jag skulle vilja hantera den..ett felsteg och man kan få leva med ett ben resten av livet!
                        Senast redigerad av StefanL; 10 April 2008, 17:07.

Kommentar

• Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

Ursprungligen postat av Zaphi

Fy dig, du vet la att FTW kan betyda nåt annat

Kommentar

• StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

Ursprungligen postat av Lutt
                            Fy dig, du vet la att FTW kan betyda nåt annat
                            Ursprungligen "For the win", men används ofta även som "Fuck the world" i vissa ordspråkskretsar som värnar om språket.

B2CK (Bäck 2 coconut krab)

Kommentar

• Lutt
                              Användare
                              • October 2005
                              • 1919

Ursprungligen "For the win", men används ofta även som "Fuck the world" i vissa ordspråkskretsar som värnar om språket.

B2CK (Bäck 2 coconut krab)
                              your right....men en liten rättelse B2CC

Har ni sätt på youtube? den krabban är gigantisk.

Kommentar

• StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

En liten video med Steve Irwin...och Coconut crab.

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Kommentar

Arbetssätt...