Angående språkvalet i rubriken tycker jag att det är klockrent. Censur är något mycket farligare och otäckare än ett vedertaget internetuttryck http://sv.wikipedia.org/wiki/WTF
Wtf
Kollaps
X
-
-
Angående språkvalet i rubriken tycker jag att det är klockrent. Censur är något mycket farligare och otäckare än ett vedertaget internetuttryck http://sv.wikipedia.org/wiki/WTF
Sedan är det ju som så att forumet är till för den stora mängden och inte enbart de som tycker det är coolt och häftigt med "WTF"...då skulle jag hellre vilja se forumet föregå med gott exempel vid ordval osv...men det är ju min åsikt.
Nu vet jag att det är fritt fram att skriva förkortningar som rubriker och att "dölja" svordomar osv på det sättet..så varför sitta och vara noga med rubriker som gör dom sökbara i framtiden?
Och angående vedertagna ord...vart går gränsen? Det finns många ord som är vedertagna bland ungdomar och som är ett jätteproblem i dagens samhälle..är dessa ord ok bara för att de är "vedertagna"? Någonstans får man stå upp för det ordklimat man vill ha runt omkring sig och på ett forum som detta där alla hobbyister ska trivas, vare sig man är en frigjord ungdomlig typ eller religiös så ska man tycka att det är trevligt att komma hit och läsa om sin hobby och andra ämnen...inte känna att t ex ordval, attityd och stämning känns obekämt att besöka forumet.
FFS FWIKN SOB is ok.
Ämnet i sig är kul...en gigantisk krabba som jag inte sett tidigare. Jag förstår känslan men tyckte bara den kunde ha varit uttryckt på ett annorlunda sätt. Vad är fel med en rubrik som anslår "Gigantisk krabba"? Den är då fullt sökbar i framtiden för den som vill.Senast redigerad av StefanL; 10 April 2008, 09:41.Kommentar
-
Sen hur man tolkar just WTF och lägger för värderingar i just det uttrycket är säkert helt olika för olika människor, i mitt fall tycker jag att det ligger på ungefär i nivå med "Jäklar sicken rackarns krabba" med någon annan kanske lägger in en betydligt "tyngre" betydelse.
Jaja, låt oss gå vidare och prata om ämnen som berör vår hobby på ett eller annat sätt istället utan att svära för mycket540 (180x60x50) under uppbyggnad
30L Nano under planering
Drömmer om ett NanorevKommentar
-
Kan inte vännerna av korrekt språkbruk skapa en egen tråd om detta istället för att kapa tråden om krabban? Snart är hela tråden sabbad.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Öven om WTF inte är en grov svordom i text, ungefär som "vad i h%&/(#e" så ska vi väl vara sparsamma med sånt och vårda språket särskilt i rubriker?
Kan vi lägga ner den här delen av diskussionen nu och övergå till kokoskrabban?Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Oh va skönt att forumet är sig likt efter sex månader! Sura miner, sidospår och parenteser FTW! Visst är det kul med lite tangentbordsdispyter?
Det är lite dött här nu hörde jag från folk på stämman, så jag tänkte titta till er igen och se vad som händer... Tricella? Varför var du inte på Ciklidstämman? Jag såg ju fram emot att träffa dig... Sikka debatter vi skulle haft! Jösses!
Krabban? Ja, den va ju tuffKommentar
-
Kommentar
-
Nej, det får inte ICKE! Inte en chans!
Oh va skönt att forumet är sig likt efter sex månader! Sura miner, sidospår och parenteser FTW! Visst är det kul med lite tangentbordsdispyter?
Det är lite dött här nu hörde jag från folk på stämman, så jag tänkte titta till er igen och se vad som händer... Tricella? Varför var du inte på Ciklidstämman? Jag såg ju fram emot att träffa dig... Sikka debatter vi skulle haft! Jösses!
Krabban? Ja, den va ju tuff
Anledningen till att jag inte var på stämman beror på att jag nyligen börjat arbeta efter ett års sjukfrånvaro och prioriterade det före...sedan var det ju en bit till Malmö. Var dock nära att åka ned trots att jag inte hade någon biljett till fredagen..men valde annat istället. Det är många som man skulle vilja träffa på Ciklidstämman som förgyllt ens tillvaro i hobbyn och på forumet. Jag kommer till Fjärilshuset nästa år så då hinner vi ta igen en del Viktor (riktigt roligt att se dig på forumet igen!).
Får ta med mig fetpluskan å bjuda på öl kommande stämma så att jag kanske hamnar på plussidan hos en del...för stämningens skull...*asg*
Krabban är stentuff...gigantisk..men jag undrar om jag skulle vilja hantera den..ett felsteg och man kan få leva med ett ben resten av livet!Senast redigerad av StefanL; 10 April 2008, 17:07.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar