FOTOVINST 2007, vilket pris?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tege
    Användare
    • February 2005
    • 2753

    FOTOVINST 2007, vilket pris?

    Efter att ha vunnit 2007 års fototävling lade jag upp en plan om vad jag skulle göra med det fina första priset.
    Joakim Draktoft skickade ett meddelande till mig om att det bara var att ta kontakt med butiksägaren och tala om exakt vad det var jag ville ha. Efter att ha ringt några gånger utan svar gick jag istället in på deras hemsida och skrev ner ett meddelande och beställning under "övrigt". Detta skedde den 30-januari........

    På kvällen den 31:a januari kollade jag mailen efter svar, ingenting

    Fortsatte förstås att ha koll på mailen men där fanns inga svar från firman som skulle leverera mitt fina fotopris

    Den 8:e februari totade jag ihop ytterligare ett meddelande på deras hemsida, denna gång under "ändring av order" som enligt dom själva ska ge snabbare svar.

    Jag väntade och väntade och väntade och väntade............................
    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34
  • drd
    Användare
    • December 2004
    • 1112

    #2
    Tege ha inge för stora förhoppningar om att få klarhet i detta denna helg då alla är i malmö på ciklidstämma.

    Jag kan höra mig lite för om vad som sker om jag träffar Joakim.
    // drd

    Nu med ännu fler malar.......L046 igen

    Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
    Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

    Kommentar

    • Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

      #3
      Tomas. Trodde att detta var löst då jag inget mer hört.

      Jag tar tag i detta på måndag, när jag är åter från Ciklidstämman och kan få tag på folk.

      Meddelar dig per PM.
      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se
      ____________________________________________

      Kommentar

      • stiffe
        Användare
        • April 2002
        • 953

        #4
        Ursprungligen postat av tege
        Efter att ha vunnit 2007 års fototävling lade jag upp en plan om vad jag skulle göra med det fina första priset.
        Joakim Draktoft skickade ett meddelande till mig om att det bara var att ta kontakt med butiksägaren och tala om exakt vad det var jag ville ha. Efter att ha ringt några gånger utan svar gick jag istället in på deras hemsida och skrev ner ett meddelande och beställning under "övrigt". Detta skedde den 30-januari........

        På kvällen den 31:a januari kollade jag mailen efter svar, ingenting

        Fortsatte förstås att ha koll på mailen men där fanns inga svar från firman som skulle leverera mitt fina fotopris

        Den 8:e februari totade jag ihop ytterligare ett meddelande på deras hemsida, denna gång under "ändring av order" som enligt dom själva ska ge snabbare svar.

        Jag väntade och väntade och väntade och väntade............................

        Även jag väntar på min prenumeration på tidningen Digital Foto som var andra platsen men Magnus har nu lovat att fixa detta snarast.......men som sagt ingen än så länge
        mvh Stefan

        Kommentar

        • drd
          Användare
          • December 2004
          • 1112

          #5
          Och jag har fått min hemmabrända skiva med ciklider på dvd , dock ej sett än men den kanske är bra
          // drd

          Nu med ännu fler malar.......L046 igen

          Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
          Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

          Kommentar

          • jinnarparen
            • April 2002
            • 2670

            #6
            ..och jag fick mitt 3pris, boken Drömciklider.

            Massvis av fina bilder på fina fiskar...det är till och med så att jag började fundera på att delvis återvända till Malawifiskar.
            Ett hyfsat stort kar med bara Auratus hade suttit fint.
            Åter till CA

            Det är där jag hör hemma

            Kommentar

            • Byttorp
              Användare
              • November 2003
              • 1585

              #7
              Ursprungligen postat av jinnarparen
              ..och jag fick mitt 3pris, boken Drömciklider.

              Massvis av fina bilder på fina fiskar...det är till och med så att jag började fundera på att delvis återvända till Malawifiskar.
              Ett hyfsat stort kar med bara Auratus hade suttit fint.
              Här kan också tillägga att såväl boken som doppvärmaren levererades personligen hem till Jinnarparen efter Ciklidstämmans avslutande igår...
              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
              Ordförande GCG

              Kommentar

              • Byttorp
                Användare
                • November 2003
                • 1585

                #8
                Ursprungligen postat av stiffe
                Även jag väntar på min prenumeration på tidningen Digital Foto som var andra platsen men Magnus har nu lovat att fixa detta snarast.......men som sagt ingen än så länge
                Jag har dubbelkollat med prenumerationsavdelningen och din tidning är på gång. så sitt ner lugnt i båten så att vi inte välter....
                Mvh M
                Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                Ordförande GCG

                Kommentar

                • tege
                  Användare
                  • February 2005
                  • 2753

                  #9
                  Nu är det inte i första hand någon på NCS jag klagar på, därifrån fick jag klart om tillvägagångssättet för att få hem priset redan i mitten av januari.

                  Hur kan man ha en webb-butik och systematiskt ge fan i å svara på meddelanden som skrivs in???

                  Varför sätter man upp tele-nummer på sin webbsida när man i alla fall aldrig svarar när det ringer???
                  https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                  Kommentar

                  • stiffe
                    Användare
                    • April 2002
                    • 953

                    #10
                    Ursprungligen postat av Byttorp
                    Jag har dubbelkollat med prenumerationsavdelningen och din tidning är på gång. så sitt ner lugnt i båten så att vi inte välter....
                    Mvh M
                    Jag sitter ner lungt i båten och det har jag gjort ända sedan i början av Januari
                    mvh Stefan

                    Kommentar

                    • jinnarparen
                      • April 2002
                      • 2670

                      #11
                      Ursprungligen postat av Byttorp
                      Här kan också tillägga att såväl boken som doppvärmaren levererades personligen hem till Jinnarparen efter Ciklidstämmans avslutande igår...
                      Jo, det var riktigt fin service.
                      Trevligt att råkas förresten!
                      Åter till CA

                      Det är där jag hör hemma

                      Kommentar

                      • tege
                        Användare
                        • February 2005
                        • 2753

                        #12
                        Jag väntar o väntar o väntar....

                        Den 21:a februari sms:ar jag till butiksägaren och ber honom ta kontakt med mig, förklarar att det gäller priset i NCS fototävling.

                        Nu väntar jag alltså på både mailsvar på mina 2 meddelanden och sms-svar på mobilen...................

                        Den 25 februari får jag äntligen svar via mailen på mitt första meddelande som jag skickade den 30-januari. Det tog nästan en hel månad att få ett mailsvar, det kallar jag service, sånt som inger förtroende.
                        Mailsvaret var också riktigt upplyftande, "ring butiksägaren så ordnar det sig" som om jag inte gjort det.

                        Den 27 februari blir jag i alla fall uppringd av nämnda butiksägare, en riktigt trevlig prick som tycker att det är inga problem, det jag vill ha i pris det finns på lagret så det ska han själv se till att det skickas direkt på momangen. (redan här tvivlar jag, eftersom jag pratat med honom förr när jag undrat var min beställning har tagit vägen )

                        Så då är det bara att vänta igen.

                        å det får jag förstås göra...................................
                        https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                        Kommentar

                        • jinnarparen
                          • April 2002
                          • 2670

                          #13
                          Ursprungligen postat av tege
                          Jag väntar o väntar o väntar....

                          Den 21:a februari sms:ar jag till butiksägaren och ber honom ta kontakt med mig, förklarar att det gäller priset i NCS fototävling.

                          Nu väntar jag alltså på både mailsvar på mina 2 meddelanden och sms-svar på mobilen...................

                          Den 25 februari får jag äntligen svar via mailen på mitt första meddelande som jag skickade den 30-januari. Det tog nästan en hel månad att få ett mailsvar, det kallar jag service, sånt som inger förtroende.
                          Mailsvaret var också riktigt upplyftande, "ring butiksägaren så ordnar det sig" som om jag inte gjort det.

                          Den 27 februari blir jag i alla fall uppringd av nämnda butiksägare, en riktigt trevlig prick som tycker att det är inga problem, det jag vill ha i pris det finns på lagret så det ska han själv se till att det skickas direkt på momangen. (redan här tvivlar jag, eftersom jag pratat med honom förr när jag undrat var min beställning har tagit vägen )

                          Så då är det bara att vänta igen.

                          å det får jag förstås göra...................................
                          Det här ser inte alls bra ut.
                          Läge för NCS styrelse (för det är väl NCS som ordnar fototävlingen med priser och allt?) att ordna så att det hela reder upp sig.
                          Det inger ju inget gott förtroende precis och ju mer det drar ut på tiden desto mer naggas det i kanten.

                          Sen är jag mycket väl medveten om att arbetet med NCS bedrivs ideellt (...och detta fungerar alldeles utmärkt för övrigt, heder åt er för detta) samt att det ordinarie arbetet och familj m.m. kommer före, men 3.5 månader är lite väl långt dröjsmål.
                          Åter till CA

                          Det är där jag hör hemma

                          Kommentar

                          • tege
                            Användare
                            • February 2005
                            • 2753

                            #14
                            Som sagt den 27 februari lovade butiksägaren att prylarna skulle skickas.
                            Mars månad gick och det hela föll i glömska, men i början på april ledsnade jag och påbörjade den här tråden.
                            Då tog det fart hos vissa som kände sig ansvariga hos NCS, nu var det ju inte deras fel att jag inte fått några prylar.

                            Fick bla. det här mailet.

                            mailto:moderator_deathdealer@ciklid.se

                            Här är meddelandet:

                            Hej Tomas!

                            Nu har jag precis avslutat ett samtal med Patrick ang. dina moduler. Han vart väldigt förvånad, och ringde genast in till Suss på kontoret.
                            Han kommer kontakta dig direkt, och se vad det är som gått fel.

                            Jag ber verkligen om ursäkt att det har strulat till sig, men det kommer INTE upprepas.

                            Vänligen

                            Stefan Larsén - för NCS

                            Den 10 april fick jag mailet av Stefan, Den 11 april ringde nämda butiksägare till mig på jobbet. Efter lite snack så förstog han att jag fortfarande inte fått mina prylar. Tro det eller ej men då måste han åter igen ringa till Suss på kontoret för att kolla vad som hänt.(ringde han inte stackars Suss när du ringde oxå Stefan?) ca:en timme senare ringer han igen och påstår att paketet kommit tillbaka i retur, det hade hamnat hos företagspaketsutlämningstället och eftersom jag inte hämtat ut det så hade dom skickat tillbaka paketet.
                            Tro det eller ej men den 15 april låg paketet oss mitt utlämningsställe. Ibland går det fort.

                            Eftersom jag har väntat på mina paket förr från den här firman vill jag bara varna alla för att handla där. Själv kommer jag aldrig mer att vilja ha med dom att göra. Som om inte nämda historia var nog den 4-april skickar dom ut spam till hela deras kundregister, snacka om förtroendeingivande firma.
                            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                            Kommentar

                            • stiffe
                              Användare
                              • April 2002
                              • 953

                              #15
                              Ursprungligen postat av Byttorp
                              Jag har dubbelkollat med prenumerationsavdelningen och din tidning är på gång. så sitt ner lugnt i båten så att vi inte välter....
                              Mvh M
                              Sitter fortfarande ner lungt i båten och väntar men fortfarande ingen fototidning trots att det kommit ut 5 st nr nu......
                              Hur länge tycker du att jag ska sitta ner ?
                              Senast redigerad av stiffe; 03 May 2008, 07:11.
                              mvh Stefan

                              Kommentar

                              Arbetssätt...