Kan man köra 2 olika medeciner samtidigt?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crenicichla
    Användare
    • November 2006
    • 1054

Kan man köra 2 olika medeciner samtidigt?

Har medecinerat mitt kar med Pondamor och har även upptäckt antydan till bukvatttensot hos mina fiskar.
    Kan jag medeciner mot det samtidigt, och vilkem medecin är att rekommendera mot soten?

MVH

Kristofer
    MVH

Kristofer
  • ozric
    Användare
    • March 2004
    • 3187

Bäst resultat mot sk sot har jag haft med Metronidazole. Om Pondamors verkasamma ämne är Nifurpirinol så tror jag inte det är nån fara att blanda. Det har jag gjort.
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

Kommentar

• Crenicichla
      Användare
      • November 2006
      • 1054

Skrev visst fel på medecinen förut, de var FuraPond som jag lagt i.
      Så då är jag på rätt spår när jag misstänker bukvattensot. Så nu skall jag bara jaga tag i Flagyl

MVH

Kristofer
      MVH

Kristofer

Kommentar

• Bumling
        Användare
        • January 2007
        • 218

Flagyl skriver vetrinären ut. Passa på att be om en jättedos så kan du ha liggande för ev framtida bruk!

Kommentar

• tjornpatrik
          Användare
          • August 2006
          • 830

Annars är det ju octozin som gäller som jag sa tidigare i en annan tråd. Furapond har ju Nifurpirinol som v.s. så de är nog inga problem att blanda. Både Metronidazol preparat och octozin brukar tom rekommenderas tillsammans med Nifurpirinol vid svårare fall vad jag vet.

Men Flagyl är säkert inte omöjligt att få tag på om man hittar en förstående veterinär. Hoppas det går bra. Kan du inte ringa och fjäska med Blå stjärnan i Göteborg, de är väl rikstäckande och har vad jag vet en som jobbar med fisk. Kan ju kanske vara lättare att få genom en sån direkt som känner till sjukdomen.
          Senast redigerad av tjornpatrik; 03 April 2008, 18:39.

Kommentar

• Crenicichla
            Användare
            • November 2006
            • 1054

Ursprungligen postat av patriks155
            Annars är det ju octozin som gäller som jag sa tidigare i en annan tråd. Furapond har ju Nifurpirinol som v.s. så de är nog inga problem att blanda. Både Metronidazol preparat och octozin brukar tom rekommenderas tillsammans med Nifurpirinol vid svårare fall vad jag vet.

Men Flagyl är säkert inte omöjligt att få tag på om man hittar en förstående veterinär. Hoppas det går bra. Kan du inte ringa och fjäska med Blå stjärnan i Göteborg, de är väl rikstäckande och har vad jag vet en som jobbar med fisk. Kan ju kanske vara lättare att få genom en sån direkt som känner till sjukdomen.
            Jopp ditt tipps om Octozin häromdagen beaktades och jag försökte tom. få tag i det här i stan.. Men ingen hadde det hemma.
            Så jag mailade pwss eftersom jag hade en order där redan på mat och frågade om de kunde packa Octozin extra.
            Jag missuppfattade alltihop och trodde att de inte kunde, samtidigt som jag fixade flagyl.
            Så nu sitter jag här med Flagyl, Octozin och FuraPond
            Håller som bäst på med ett vattenbyte och skall sen i med en ny omgång FuraPond och en sats Flagyl så skall de förhoppningsvis bli ordning på torpet!

MVH

Kristofer
            MVH

Kristofer

Kommentar

Arbetssätt...