Har köpt lökar 5 st o planterat i karet. Problemet ä min jävla Mbunor som gräver så de flyter upp varje nat, så jag får plantera om grönsakerna varje morron... nån som har nåra tips??
lökar som flyter upp
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
min f.d flickvän hade oxå problem med att lökarna flöt upp när "hon" var under vatten Törs inte posta den bilden här hahah
Häng på några vikter? sånna knippen med växter säljs ju ofta med nått blyband i botten.
Annars skaffar du rovisar så slipper du dina Mbuna ciklider4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188 -
-
Jo slarvid. Kolla om du kan bygga upp stenrösen runt lökarna. Oftast brukar man kunna klämma in lökarna någonstans. Alt kan du ta buntband och fäst i ex skiffer som du borrat ett hål i, även stenar går bra.Kommentar
-
Inget bly i akvariet, väck med sådant. Mycket giftigt under fel förhållanden. Stenrösen är bättre, eventuellt kan det räcka med en tre till fem stenar som ligger runt löken tills den har rotat sig bra. Alternativt kör man den i kruka med sten högst upp. I burkar där jag har grävande fisk kör jag växter i kruka/plastlåda och så grovt grus som de inte pallar med att flytta högst upp.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
hur djupt sätter man lökarna? Äre bara rötterna som ska va under sanden´, eller hela löken?540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
Kommentar
Kommentar