lökar som flyter upp

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slarvid
    Användare
    • December 2007
    • 517

lökar som flyter upp

Har köpt lökar 5 st o planterat i karet. Problemet ä min jävla Mbunor som gräver så de flyter upp varje nat, så jag får plantera om grönsakerna varje morron... nån som har nåra tips??
    540 mbuna + 54L yngel
  • Cichlidaholic
    Användare
    • June 2005
    • 1103

min f.d flickvän hade oxå problem med att lökarna flöt upp när "hon" var under vatten Törs inte posta den bilden här hahah

Häng på några vikter? sånna knippen med växter säljs ju ofta med nått blyband i botten.

Annars skaffar du rovisar så slipper du dina Mbuna ciklider
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

Kommentar

• Mattias777
      Användare
      • November 2006
      • 1493

Prova med hänglök. Det borde funka

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• tjornpatrik
        Användare
        • August 2006
        • 830

Ursprungligen postat av Akvarieprofilen
        min f.d flickvän hade oxå problem med att lökarna flöt upp när "hon" var under vatten Törs inte posta den bilden här hahah

Jo slarvid. Kolla om du kan bygga upp stenrösen runt lökarna. Oftast brukar man kunna klämma in lökarna någonstans. Alt kan du ta buntband och fäst i ex skiffer som du borrat ett hål i, även stenar går bra.

Kommentar

• PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

Inget bly i akvariet, väck med sådant. Mycket giftigt under fel förhållanden. Stenrösen är bättre, eventuellt kan det räcka med en tre till fem stenar som ligger runt löken tills den har rotat sig bra. Alternativt kör man den i kruka med sten högst upp. I burkar där jag har grävande fisk kör jag växter i kruka/plastlåda och så grovt grus som de inte pallar med att flytta högst upp.

Hilsen,

P
          Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• slarvid
            Användare
            • December 2007
            • 517

hur djupt sätter man lökarna? Äre bara rötterna som ska va under sanden´, eller hela löken?
            540 mbuna + 54L yngel

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av slarvid
              hur djupt sätter man lökarna? Äre bara rötterna som ska va under sanden´, eller hela löken?
              Rötterna plus ungefär en tredjedel av löken i sanden brukar rekomenderas för de flesta lökväxter.

Mvh/Andreas.

Kommentar

Arbetssätt...