Ovänner?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rat

    Ovänner?

    Tja

    Är ny här på forumet. Har nu en fråga som jag hoppas att nån kan hjälpa mig med.
    Jag har Malawiciklider och då bla en bright blue hanne som nu har fått tokryck. Han gräver som bara den och har idag jagat iväg dom andra fiskarn så dom verkar jättestressade och ligger raklånga i ena hörnet på akvariet och ser ut som om dom chippar efter andan typ. Lite svårt att förklara men har styr verkligen hela tanken. Han verkar ha bitit av den enas stjärtfena fast det var en av samma sort. Han jagar snart ihjäl dom andra. Det är han och en hona som får vara i deras lilla håla resten får hålla väldigt avstånd.
    Det har inte varit så här stressat innan. Härom dagen hittade vi resterna av vår ena mal som hade blivit uppäten.
    Vad händer?

    Har ni varit med om detta och vad har ni gjort i såfall?
    Tacksam för all hjälp jag kan få
  • Koi-fantast
    Användare
    • November 2007
    • 555

    #2
    Hur stort akvarium har du och hur ser fiskbesättningen ut? Ett sätt är att skaffa ett till akvarium.

    Vid lek kan Ciklider vara lite agro och det är bra om de inte går för trångt och att det finns tillräckligt med "bråte" i akvariumet för att fiskarna lätt ska kunna dra revirgränser och för att fisk ska kunna "gömma" sig om de vill.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
    http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

    Kommentar

    • Rat

      #3
      Vi har ett 170 liters akvarium där vi har en rot och tre lavastenar.
      Nu märkte vi att en utav våra fiskar klarade inte stressen idag som tyvätt dog han nyss . En utav våra finaste hanar. Vet tyvärr inte var det var för sort men han var verkligen fin.
      Vi ska fixa ett akvarium till så fort vi kan och hoppas på att dom andra klarar sig. En bright blue ser inte så fin ut men vi håller tummarna.

      Vi har nu 9 fiskar kvar och en liten mal.

      Det är en väldigt skum stämmning i akvariet. Det är säkert så att dom leker så vi får väll hoppas på lite yngel istället.
      Senast redigerad av Gäst; 02 April 2008, 19:01.

      Kommentar

      Arbetssätt...