Troffetråden 2008 - Del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Ja det kanske är olika det där. Men de grupper jag sett och haft så är ingen i närheten så aktiva som mina kiriza är. Och villa mna ha ett kort där de fäller upp ryggfenan så får man verkligen ha tur om man skall lyckas få ett kort jusst då. Mina Kambwimba simmar mest hela tiden med uppspärrad rygg fena medans detta sker mer sällal på kirizan eller ja iaf inte på de ställen man vill att de ställen man vill de ska göra det på så man kan få ett kort på dom.... Jag tror att Göran som har kambwimba kan hålla med om detta iaf då han var här och kollade härom dagen.Kommentar
-
Ja det kanske är olika det där. Men de grupper jag sett och haft så är ingen i närheten så aktiva som mina kiriza är. Och villa mna ha ett kort där de fäller upp ryggfenan så får man verkligen ha tur om man skall lyckas få ett kort jusst då. Mina Kambwimba simmar mest hela tiden med uppspärrad rygg fena medans detta sker mer sällal på kirizan eller ja iaf inte på de ställen man vill att de ställen man vill de ska göra det på så man kan få ett kort på dom.... Jag tror att Göran som har kambwimba kan hålla med om detta iaf då han var här och kollade härom dagen.Och så är det.
/JKommentar
-
Om man jämför 10 grupper med moorii och 10 grupper sp black i samma storlek så tycker iaf jag att man ser klar skillnad på aktivitet och bråk mellan de olika varianterna. Inte för inte som man ofta rekomenderar sp black i en tätare population än moorii.Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
dom värsta hetsporrarna ja haft är Bemba, stor skillnad mot de moori och brichardi ja haftTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
När det gäller fart bland mina troffar så är det just nu följande ordning.
1. Ilangi
2. Ndole
3. Msalaba
4. Pemba
5. Musanga
Men det kommer säkert att ändra sig.
Hälsningar
Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
det håller jag med om.Kommentar
-
Johan F ; är det VF Red Cheek du har?? Kanske du kan panga fram några bilder på dem?
Tycker du har lagt ut bra foton förr på dina andra troffar. Dessa är nämligen en av de varianter som jag nån gång kommer skaffa mig. Såg en VF grupp i Linköping en gång å blev mkt fascinerad av de (stora) dominanta hanarnas pondus.Honorna e dock mkt snyggare,enligt mig."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Johan F ; är det VF Red Cheek du har?? Kanske du kan panga fram några bilder på dem?
Tycker du har lagt ut bra foton förr på dina andra troffar. Dessa är nämligen en av de varianter som jag nån gång kommer skaffa mig. Såg en VF grupp i Linköping en gång å blev mkt fascinerad av de (stora) dominanta hanarnas pondus.Honorna e dock mkt snyggare,enligt mig.
Har dom delat upp även red cheeken i olika fångstställe och olika namn eller?.JanneKommentar
-
Vad menar du den här gången,Jannne?
Äh,Jag gissar...
Tr. sp. "Mpimbwe" Korongwe -Yellow Cheek
Tr. sp. "Mpimbwe" Msalaba -Red Cheeek"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
Kommentar