En bild på några av mina Kiriza yngel som visar god potential. De är ca 3 månader gamla och skall snart flytta hemifrån.
Troffetråden 2008 - Del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Jag har aldrig haft Kiriza, lite nyfiken hur man bedömmer då jag är intresserad av att eventuellt införskaffa små ungdjur.
Hälsningar
Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Det är givetvis mkt svårt att se när de är så här pass små hur de kommer bli som vuxna. Men om du först kollar höjden på dem så är dessa väldigt "korta & tjocka" vilket Jag tycker är bra.Ett gott tecken att de äter mkt och ivrigt/ att de fått en mkt bra start i livet! ..(Höjden på odlade vuxna tropheus "sätts" till största delen under fiskens första månader). Är fisken tex 4 cm och ser ut som en VF Malawi-Elongatus ,vilket många SO Tropheus tyvärr ser ut som,är det svårt att få upp dem i höjd senare.
Sen kan man se på dessa antydan till hur breda banden kommer bli som vuxna. I regel så får de bredare band ju mer gula ränder de har, eller snarare hur långt bak resp. fram de gula ränderna går. Dessa ser onekligen mkt bra ut."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Kommentar
-
Hälsningar
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
Hälsningar
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
Är du i "skaffa-tankar" på nån Black-variant,Johan?"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
tropheus
lägger upp lite bilder ja tog i kväll.
hjälp mig gärna med vad jag bör tänka på för att få bättre bilderProvar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
-
Kommentar
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Mjo, det är iaf min erfarenhet av Bemba/Pemba, men med exempelvis med Bemban e det lite vanskligare tycker jag.De kan ofta ha superfeta band men e petigare med att visa dem jämfört med tex Kiriza. Åas sidan blir man oftare mer positivt överraskad sen när de verkligen blåser på!
Är du i "skaffa-tankar" på nån Black-variant,Johan?
Om jag skulle finna någon ytterligare Black-variant med rätt förutsättningar så har jag svårt och motstå.
Hälsningar
JohanSenast redigerad av Johan F; 30 May 2008, 16:31.3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
Det är givetvis mkt svårt att se när de är så här pass små hur de kommer bli som vuxna. Men om du först kollar höjden på dem så är dessa väldigt "korta & tjocka" vilket Jag tycker är bra.Ett gott tecken att de äter mkt och ivrigt/ att de fått en mkt bra start i livet! ..(Höjden på odlade vuxna tropheus "sätts" till största delen under fiskens första månader). Är fisken tex 4 cm och ser ut som en VF Malawi-Elongatus ,vilket många SO Tropheus tyvärr ser ut som,är det svårt att få upp dem i höjd senare.
Sen kan man se på dessa antydan till hur breda banden kommer bli som vuxna. I regel så får de bredare band ju mer gula ränder de har, eller snarare hur långt bak resp. fram de gula ränderna går. Dessa ser onekligen mkt bra ut.
är lite förundrad över detta med höjd och ideal beträffande tropheus-fantaster. Har läst tidigare att många ofta vill "göda" sina troffar så de frångår de dimensioner de har i sjön. Annars är det ju ofta tvärtom när man talar om andra ciklider, särskilt malawi, att idealen är att ej ge proteinrik föda så att det "naturligt" slanka försvinner. Mina kiriza som nu är ca: 10 cm är fortfarande ganska slanka och börjar få det lite överdimensionerade, breda huvudet som jag tycker är charmen med troffar. Sedan är det ju detta med födan; hur får man upp höjden utan att riskera mata med för proteinrik och för troffarrs tarmar besvärlig föda?
/PabloKommentar
-
Hej,
är lite förundrad över detta med höjd och ideal beträffande tropheus-fantaster. Har läst tidigare att många ofta vill "göda" sina troffar så de frångår de dimensioner de har i sjön. Annars är det ju ofta tvärtom när man talar om andra ciklider, särskilt malawi, att idealen är att ej ge proteinrik föda så att det "naturligt" slanka försvinner. Mina kiriza som nu är ca: 10 cm är fortfarande ganska slanka och börjar få det lite överdimensionerade, breda huvudet som jag tycker är charmen med troffar. Sedan är det ju detta med födan; hur får man upp höjden utan att riskera mata med för proteinrik och för troffarrs tarmar besvärlig föda?
/PabloSenast redigerad av Oden70; 30 May 2008, 16:52.Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Ikolor Vf, singelfoto och grupp fotoPetrochromis is da shit8)8)Kommentar
Kommentar