Troffetråden 2008 - Del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Jag är ingen Tropheusexpert, men jag tror att många har aldeles för hög genomströmning i sina troffekar för att fiskarna ska växa. Fiskarna måste simma i en ström dag och natt. Kan inte tänka mig att det är så i sjön, där kan de med all säkerhet dra sig tillbaka om vattnet är för turbulent.
Jämför om du skulle stå på ett löpband dag och natt, du skulle växa ganska långsamt då.
Vad säger experterna på denna sidan om min teori? Har någon fött upp yngel till stora 12-15 cm troffar i "strömakvarie"?FrontosamarkusKommentar
-
-
Jag är ingen Tropheusexpert, men jag tror att många har aldeles för hög genomströmning i sina troffekar för att fiskarna ska växa. Fiskarna måste simma i en ström dag och natt. Kan inte tänka mig att det är så i sjön, där kan de med all säkerhet dra sig tillbaka om vattnet är för turbulent.
Jämför om du skulle stå på ett löpband dag och natt, du skulle växa ganska långsamt då.
Vad säger experterna på denna sidan om min teori? Har någon fött upp yngel till stora 12-15 cm troffar i "strömakvarie"?Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Vad säger experterna på denna sidan om min teori? Har någon fött upp yngel till stora 12-15 cm troffar i "strömakvarie"?Kommentar
-
Hälsningar
Johan3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
Tropheus Duboisi halembe, so
-
Kommentar
-
Sedär ja! Redan lek på G på ena bilden? Gött att de hamnade hos en som också gillar brichardis. Snygga foton by the way.
MvhKommentar
-
[QUOTE=Cutekid;734667]Gött att de hamnade hos en som också gillar brichardis.
Att du sålde dem då
Fina firrar för övrigt.Kommentar
-
Ursäkta, men kan inte släppa tanken på att det är för hög turbulens i många troffekar.
Hästnosar har ju tillbakabildad simblåsa troligtvis för att den lever på grunt vatten där det är bränningar från vågor.
Tropheus har ju som alla vet en mycket bra simförmåga, inte på något sätt lik hästnosarnas, altså lever den troligtvis inte i samma turbulenta vatten.
Dessutom så kan jag inte tänka mig att det alltid stormar vid tanganyikasjön?
Jag tycker man förstör nöjet med tropheus om man har så stark ström att alla fiskar står som ett sillstim framme vid frontrutan.FrontosamarkusKommentar
-
Ursäkta, men kan inte släppa tanken på att det är för hög turbulens i många troffekar.
Hästnosar har ju tillbakabildad simblåsa troligtvis för att den lever på grunt vatten där det är bränningar från vågor.
Tropheus har ju som alla vet en mycket bra simförmåga, inte på något sätt lik hästnosarnas, altså lever den troligtvis inte i samma turbulenta vatten.
Dessutom så kan jag inte tänka mig att det alltid stormar vid tanganyikasjön?
Jag tycker man förstör nöjet med tropheus om man har så stark ström att alla fiskar står som ett sillstim framme vid frontrutan.Tropheus Duboisi halembe, so
Kommentar