Troffetråden 2008 - Del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Det samma calle. Att träffas irl E ett bra sätt att skaffa sig en uppfattning om folk.. Många gånger kan saker som skrivs på ett forum formuleras fel och inann man hiner förklara vad man menar e saken redan uppblåst och så e det igång.....Irl e att föredra..Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
"troffar är inte malawi och en tropheus färger är ett mkt mer komplext uppbyggd färg där fjällena innehåller en mängd förger ch man kan uppfatta detta genom att de skiftar i färg beroende på vilken vinkel en bild är tagen på en fisk."
Seriöst astaxanthin tar fram de röda färgpigment som finns, gillar du inte det så e de finemang men gå inte o säg att tropheus har mycket mer avancerat färgsystem för det är nog inte helt vetenskapligt underbyggt. Det finns många Malawi som fungerar på exakt samma sätt.
Ska jag vara helt ärlig är många orange Illangi mera tilltalande än de som är helgula i mitt tycke då de uppvisar en större mängd olika färger. De är ju inte helorange utan har gult, rött orange, lila och lite annat smått och gott i sig. Kanonsnygga firrar! Hade Illangi levt vid ett ställe med mycket astaxanthin o grejer hade de ju sett ut på så vis. Kanske chilanga är de Illangi som käkat lite extra astaxanthin i sjön, vad vet jag/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
"troffar är inte malawi och en tropheus färger är ett mkt mer komplext uppbyggd färg där fjällena innehåller en mängd förger ch man kan uppfatta detta genom att de skiftar i färg beroende på vilken vinkel en bild är tagen på en fisk."
Seriöst astaxanthin tar fram de röda färgpigment som finns, gillar du inte det så e de finemang men gå inte o säg att tropheus har mycket mer avancerat färgsystem för det är nog inte helt vetenskapligt underbyggt. Det finns många Malawi som fungerar på exakt samma sätt.
Ska jag vara helt ärlig är många orange Illangi mera tilltalande än de som är helgula i mitt tycke då de uppvisar en större mängd olika färger. De är ju inte helorange utan har gult, rött orange, lila och lite annat smått och gott i sig. Kanonsnygga firrar! Hade Illangi levt vid ett ställe med mycket astaxanthin o grejer hade de ju sett ut på så vis. Kanske chilanga är de Illangi som käkat lite extra astaxanthin i sjön, vad vet jagTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Lite foton på Ilangi matade med mer än 10 gr Astaxanthin per kilo räkmix under mer än ett års tid.mvh StefanKommentar
-
-
personligen tror jag att "färgtillsatser" i tillräckligt stor mängd ger synlig effekt oavsett pigment eller inte...När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...
Kommentar
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Matvägrande Troffe
Misstänker att ganska många av er har råkat ut för att någon Troffe matvägrar. Har hört det från några "bekanta" men ingen har lyckats och rädda fisken.
Så nu undrar jag om någon har något bra förslag på vad jag skall prova på. Jag har en Troffe i en större grupp som inte vill äta. Har provat på lite olika foder men inte. Den har nu gått ca 3 månader utan mat, det kan vara så att han äter när jag inte ser på (alger). I bland så tar han in mat men spottar ut, förslag? Misstänker att magen är förstörd och det kanske inte finns något sätt och rädda den med?3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Hur kommer det sig att dom lätt blir "sotiga" om dom får för mycket spirulina? Det måste väl innebära att dom har svarta pigment i sig också, eller så "färgar" tillsatsen av sig...
personligen tror jag att "färgtillsatser" i tillräckligt stor mängd ger synlig effekt oavsett pigment eller inte.../Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Kommentar
-
Nu tro jag i.o.f.s. att det inte är så att Golden bara har gula pigment eftersom "sotigheten" även kan uppstå när dom t.ex. är skrämda...När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...
Kommentar
-
Lite bilder från mobilen på mina Muzumi green.
Tillsvidare så får troffen på nedre bilden vara kvar men vi får se hur det blir när den blir större.Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
Misstänker att ganska många av er har råkat ut för att någon Troffe matvägrar. Har hört det från några "bekanta" men ingen har lyckats och rädda fisken.
Så nu undrar jag om någon har något bra förslag på vad jag skall prova på. Jag har en Troffe i en större grupp som inte vill äta. Har provat på lite olika foder men inte. Den har nu gått ca 3 månader utan mat, det kan vara så att han äter när jag inte ser på (alger). I bland så tar han in mat men spottar ut, förslag? Misstänker att magen är förstörd och det kanske inte finns något sätt och rädda den med?"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Kommentar
Kommentar