If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Du har inte lite bilder på ungdjur i olika storlekar?
Har själv en grupp som varierar väldigt mycket i färg. Vissa har inget rött alls utan snarare åt det gula hållet?
Hälsningar
Johan
Hej Johan, min grupp? (6 st) som fotona är tagna på består av 1+5 där 4 av honorna visar det röda som på bilderna men hona nr 5 är gulrandig.
Den gulrandiga är minst och inte så dominerande, vet ej om det kan vara anledningen.
Alla är fullvuxna VF-fiskar.
Hej Johan, min grupp? (6 st) som fotona är tagna på består av 1+5 där 4 av honorna visar det röda som på bilderna men hona nr 5 är gulrandig.
Den gulrandiga är minst och inte så dominerande, vet ej om det kan vara anledningen.
Alla är fullvuxna VF-fiskar.
Tack! Ni alla har lugnat mig. Var lite rädd för att jag hade köpt en grupp som inte bestod av bara en art utan en blandning. Nu är ju mina unga och bara 4-5 cm och det är klart att det kommer att ta ett tag till innan dom har färgat ut ordentligt.
Hälsningar
Johan
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Då har dom landat! Fotona är tagna 1 timme efter inkoppning så väntar nu på den ultimata färgen men håll till godo av fotona på mina vf Kala yellow.
Kunde inte välja 2 kort så satte in alla 4a
Vad roligt Oden. Blir spännade att se hur de blir då de vänjt in sig vid vattnet mm om ett tag. Jag knäppte fö lite bilder ja ett 20 tal men fick iaf ett som man kan urskilja vad det är jag fotade iaf en Hane och hona i 7cm size ca Bifogar en grupp bild med
Då har dom landat! Fotona är tagna 1 timme efter inkoppning så väntar nu på den ultimata färgen men håll till godo av fotona på mina vf Kala yellow.
Kunde inte välja 2 kort så satte in alla 4a
Kalorna vill bara ha!!!!!!!! Hur många består gruppen av?
Hälsningar
Johan
Gruppen består av 28 vf djur. 16 vuxna och 11 ungdjur.Första gången jag såg dom var ett möte jag inte kunde släppa, fick den berömda MÅSTE HA kännslan.. Har letat länge efter dom och hittade 11 ungdjur genom en butik i Malmö och dom 16 stora har jag fått genom Janne på Aquatropic i Sala som på ett föredömligt sätt hjälpte mig att få dom transporterade till Malmö. Så får passa på och tacka honom för hans engargemang men dina Kalor, 1000 tack Janne för allt..
Kommentar