Hur väl färgar black-varianterna ut mot en mörk bakgrund? Jag menar är det stor skillnad på ut färgningen om man har en mörk respektive ljus bakgrund?
Troffetråden 2008 - Del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Är det någon som har bembor som ser ut som denna.
dom flesta verkar vara helt röda så att säga, när dom har lite eldflamma look så tycker jag dom e riktigt coola.Kommentar
-
dom flesta verkar vara helt röda så att säga, när dom har lite eldflamma look så tycker jag dom e riktigt coola.
Namn Tropheus sp black "Fierflame"
Hade vi bott i Tysklan skulle man kanske slått till på den tankenPetrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
dom flesta verkar vara helt röda så att säga, när dom har lite eldflamma look så tycker jag dom e riktigt coola."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Kommentar
-
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Kommentar
-
dom flesta verkar vara helt röda så att säga, när dom har lite eldflamma look så tycker jag dom e riktigt coola.
Är det inte bara att hålla igen lite på färgdopingen, så blir de mer mot orange? Är inte det deras naturliga färg?mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Kommentar
-
jag har sett många orangea pembor, dvs inte blodsröda som folk verkar tro att de ska vara i dagens läge utan just orange. Var det inte så att pemba var just orange som den på bilden när de först kom till sverige?
Dessa är riktigt snygga fiskar som kanske till och med är på väg ut ur hobbyn på grund av vårat urvalsodlande mot rödare, rödare och lite mera rött. En riktigt vacker orange pemba är så mycket mer effektfull än de blodsröda i mitt tycke =)/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Håller med om att Pemba gör sig bättre naturligt orange, men då åt det mer djuporange hållet och inte blekorange som jag tyvärr också sett. Jag hade tidigare en grupp Pemba som var riktigt fint orange, men som jag bytte bort senare. Dum som man är...Kommentar
-
lite bilder ifrån mina grupper.
1 Pemba
2 illangi yngel
3 Golden kalambo
Har ca 50 Golden kalambo med OB föräldrar att köpa.
Och ca 22 illangiKommentar
-
Nää nu har jag 62 Golden kalambo yngel. 2 honor spottade precis.
:-))))
/RobbanKommentar
-
Grattis robjoDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar