If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Finns det någon sida på nätet där man kan se alla olika varianter/sorter av troffar?
Har aldrig haft troffar men jag är sugen. Finns det någon sort som ni rekommenderar för en nybörjare?
Finns det någon sida på nätet där man kan se alla olika varianter/sorter av troffar?
Har aldrig haft troffar men jag är sugen. Finns det någon sort som ni rekommenderar för en nybörjare?
Börja med att kolla in alla delar av troffe tråden så ser du en uppsjö av olika troffar.. Annars googla på Tropheus så lär du hitta en del....
Nybörjar troffe....... Dubbar skulle jag säga men läs och fråga så mycket du kan inann så skall det inte vara så svårt
Skulle rekomendera att du skaffade ungdjur då jag tycker att dom e mindre känsliga än vuxna troffar.
en ganska bra sammanställning finns här http://www.tropheus.ro/
gå sen in på ad konings och/eller peter schupkes kataloger
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Några halvt misslyckade Ilangi foton som jag försökt rädda i photshop[/QUOTE
Tackar Stiffe, vet vem som skall ha dom om jag skulle tappa suget med troffar
Hej,
är lite förundrad över detta med höjd och ideal beträffande tropheus-fantaster. Har läst tidigare att många ofta vill "göda" sina troffar så de frångår de dimensioner de har i sjön. /Pablo
Man vill inte frångå en Vf form utan försöka eftersträva att få en VF kropps form.
Matar man ett yngel för snålt och de växer långsamt så blir de avlånga och ser ut som en julle i formen vilket inte är som en VF.
för att en troffe skall få en hög fin kropp så behöver de gödas i sin uppväxt.
Man vill inte frångo en Vf form utan försöka eftersträva att få en VF kropps form.
Matar man ett yngel för snålt och de växer långsamt så blir de avlånga och ser ut som en julle i formen vilket inte är som en VF.
för att en troffe skall få en hög fin kropp så behöver de gödas i sin uppväxt.
Håller med om att vf formen med hög kropp e nice. MEN det e ju så att det kommer vf fisk som inte har den höga kroppen , som levt på matfattigare vatten tyvär. hade malagarasi inann som var smala i kroppen (dock inte som en julle) och tyckte det passade just den arten mkt bra. Samma gäller anectensen som jag sett både höga och lägre fiskar och tyckte lyrstjärten gjorde sig bättre på den något lägre fisken. Medans att black varianter som e låga i kroppen e katastrof.. Tycker det skall vara höga kroppar men det finns vissa undantag
Kommentar