Kick-off Stockholms ciklidklubb

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-Maja
    Användare
    • December 2004
    • 1324

Kick-off Stockholms ciklidklubb

Välkomna till en kick-off med SCK, Stockholms CiklidKlubb!

Plats: Eriksdalsbadet (T-bana Skanstull)
    Tid: Fredag 11 april kl 18.00

Vi startar med en brainstorm och lite idéutbyte om vad vi vill med klubben 2008.

Därefter håller medlemmen Jonathan Ready ett föredrag om de strömgivande Gymnotiforms där den hos akvarister mest kända fisken kanske är "Black Ghost" (a k a Knivfisk eller Apteronotus albifrons). Jon är en framgångsrik fiskforskare som nyligen varit med och beskrivit den tredje discusarten, Symphysodon tarzoo, men har nu ännu senare rön om de elektriska fiskarna Gymnotiforms. Spännande!

Allra sist ska vi riva av ett årsmöte vilket inte ska behöva ta så lång tid.

Hugade spekulanter tar sig alltså till Eriksdalsbadets reception och blir där lotsade till lokalen. Lämplig förtäring utlovas (samt en efterföljande kick-out på hotell Clarion med betydligt olämpligare förtäring).
    /Kalle-Maja, ordförande SCK
  • Gäst

Hej!

Hej!
    Kan man komma? Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

Ursprungligen postat av annmari
      Hej!
      Kan man komma? Mvh Ann-Mari
      Visst - lokalen är herrbastun

Kommentar

• Koi-fantast
        Användare
        • November 2007
        • 555

Det låter lite spännande, men finns det inte mer information? Jag undrar över mötets dagordning eller föredragningslista, och mer information om klubben, dess historia, syfte, medlemmar, medlemsantal, hemsida, etc.
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
        http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

Kommentar

• drd
          Användare
          • December 2004
          • 1112

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Visst - lokalen är herrbastun
          Hehe....Herr Fohrman i lustig dager
          // drd

Nu med ännu fler malar.......L046 igen

Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
          Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

Ber om ursäkt om jag klampar in och svarar Jag bor ju inte i Stockholm längre.

Ursprungligen postat av Koi-fantast
            Jag undrar över mötets dagordning
            Står i första inlägget
            dess historia
            http://www.ciklid.org/artikelarkiv/c...r=9303&lopnr=4
            syfte.
            Få likasinnade att träffas under mer informella förhållanden än de andra stockholmsklubbarna
            medlemsantal.
            Det är 27 medlemmar på e-postlistan
            hemsida.
            www.stockholmsciklidklubb.com ligger nere pga. problem att komma åt kontot.
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Koi-fantast
              Användare
              • November 2007
              • 555

Föreningen verkar ju vara en sluten medlemskrets, men ska ordna en öppen "brainstorming" om vad "vi" vill med föreningen och för att byta "idéer". Jag har svårt att uttala mig om vad "jag" vill med föreningen då jag knappt hört talas om den, byta idéer känns också tunt när jag bara haft Paletter i några månader. Jag har för mig att ett årsmöte behöver en kallelse med föredragningspunkter, även om det är stelt.
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
              http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

Kommentar

• Kalle-Maja
                Användare
                • December 2004
                • 1324

Tack Ola, bara tacksamt att du klampar in och svarar så väl.

Jag har två saker att tillföra:
                1) Dels står det i en länk att föreningen bestämt sig vara ett slutet sällskap på 20-30 personer som ska ha inriktningen på informell och inåtvänd verksamhet. Det är en sanning med modifikation då det dels är en ideell förening som per definition är öppen för alla(så länge man inte motverkar stadgar eller grundidéer) och dels numera har ett behov av en mer utåtriktad verksamhet.

Det senare eftersom föreningen lider av ett generationsskifte med ett tynande medlemsantal och alltså behöver rikta sig ut för att hitta lite nytt folk. Det finns en hel del som visar intresse men p g a att det är en virtuell förening, d v s utan t ex lokal eller medlemstidining, krävs en något fastare form kring information och aktiviteter än vad som rått på sistone. Viktigt är att vi nu får fart på hemsidan och gör precis det som våra medlemmar önskar.

2) Lite information om den senaste årets verksamhet; vi har fångat mygglarver, besökt Fjärilshuset, fått ett föredrag av Jon om Sydamerika på Naturhistoriska riksmuseet, besökt Södermalms akvariebutik, gjort ett hemma-hosbesök hos medlemmen Carl Westholm samt någon rent social aktivitet. Det händer alltså en hel del saker men informationen och framförhållningen kan förbättras.

Alltså, dyk upp på fredag och säg vad just DU skulle vilja ha ut av föreningen. Eller kom och bara lyssna på Jon. Flagga gärna här om du har för avsikt att dyka upp så vet jag t ex hur mycket kaffe jag ska koka.

Kommentar

• Kalle-Maja
                  Användare
                  • December 2004
                  • 1324

Hej igen Koi-fantast,

Visst, det låter motsägelsefullt med slutenhet och öppen brainstormning men jag tror att jag svarade på det ovan strax innan du skrev ditt inlägg.

Angående formerna för årsmötet är jag rädd att du har rätt och att det kanske borde gå annorlunda till. Men eftersom år 2007 haft ett väldigt lågt engagemang runt den rent formella sidan och vi t ex inte tagit någon medlemsavgift så hoppas jag att det ska duga med att sammanställa en ekonomisk berättelse, kalla via de olika internetforum vi kommunicerar genom och dra de traditionella årsmötespunkterna.

Välkommen! Det finns absolut inget problem med att du bara haft paletter i några månader. Trevlig fisk.

Föreningen verkar ju vara en sluten medlemskrets, men ska ordna en öppen "brainstorming" om vad "vi" vill med föreningen och för att byta "idéer". Jag har svårt att uttala mig om vad "jag" vill med föreningen då jag knappt hört talas om den, byta idéer känns också tunt när jag bara haft Paletter i några månader. Jag har för mig att ett årsmöte behöver en kallelse med föredragningspunkter, även om det är stelt.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                    Kan vem som helst komma Clas?Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Ola Svensson
                      Användare
                      • April 2002
                      • 14633

Jag har för mig att ett årsmöte behöver en kallelse med föredragningspunkter, även om det är stelt.
                      Då klampar jag in igen

Claes skriver ju om en Kick Off vilket ska hållas i samband med årsmötet.
                      Kallelsen till årsmötet ska skickas ut via e-post till medlemmarna.

Här ser du ett exempel på ett annat möte som även det hålls i samband med ett årsmöte (stämma), men det finns ingen kallelse här heller http://213.180.95.58/joomla/images/s...amman_2008.pdf

Det är alltså mer eller mindre standard att årsmötespunkterna och kallelsen inte går ut till hela världen utan endast till medlemmarna.
                      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Kalle-Maja
                        Användare
                        • December 2004
                        • 1324

Påminnelse

Bump bump...

Kommentar

• cf.akvarielagret
                          Användare
                          • April 2002
                          • 5028

Ursprungligt Ola
                          Det är alltså mer eller mindre standard att årsmötespunkterna och kallelsen inte går ut till hela världen utan endast till medlemmarna.
                          ----------------------------------------------------
                          Det känns lite olustigt att du inte tror att alla är välkommna
                          jag tror att där har du helt fel ?
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor
                          jag frågade hur stor ? inget svar
                          han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Kalle-Maja
                            Användare
                            • December 2004
                            • 1324

Det verkar alltså som kallelsen till mötet uppfyller kraven, bra.

Visst är alla välkomna. Kanske inte alla, asså inte hela världen, men definitivt t ex alla som är inne här. Eller alla som tycker ciklider verkar spännande. Eller nåt.

Kommentar

• Ola Svensson
                              Användare
                              • April 2002
                              • 14633

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                              Ursprungligt Ola
                              ----------------------------------------------------
                              Det känns lite olustigt att du inte tror att alla är välkommna
                              jag tror att där har du helt fel ?
                              Nej, Nej Nej, det var inte så jag menade. Man har ju en massa annat för sig som föredrag och vad vill vi med föreningen osv som är för alla. Samma gäller ciklidstämman.

Det jag menade är att föreningar oftast skickar den officiella stadgeenliga utlysningen till medlemmar.
                              Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...