Har sedan en tid en grupp geophagus som är vf. De snaste dagarna har jag märkt att en av dem inte äter och håller si "tillbak" jämfört med den andra, jag har även set den hosta men inte ngn konstig avföring.
Den har matvägrat i 2 dagar och sedan dog den.. Jag misstänkte från början att det berodde på stress från tuffare fiskar i karet.
Fisken dog efter 2 dagars matvägra n och ovan nämnda beteende.
Efter detta så plockade jag ur de misstänkta syndabockarna ur karet och övriga fiskar i gruppen hade inte visat ngt symptom.
Idag så har en annan individ i gruppen örjat visa precis samma beteende med matvägran.
Båda de sjuka individerna har haft en "tyngre" andning än de andra i karet, de heltenkelt öppnar käften mer när de andas.
Finns det ngn med ett svar eller teori om vad det kan vara?
Den har matvägrat i 2 dagar och sedan dog den.. Jag misstänkte från början att det berodde på stress från tuffare fiskar i karet.
Fisken dog efter 2 dagars matvägra n och ovan nämnda beteende.
Efter detta så plockade jag ur de misstänkta syndabockarna ur karet och övriga fiskar i gruppen hade inte visat ngt symptom.
Idag så har en annan individ i gruppen örjat visa precis samma beteende med matvägran.
Båda de sjuka individerna har haft en "tyngre" andning än de andra i karet, de heltenkelt öppnar käften mer när de andas.
Finns det ngn med ett svar eller teori om vad det kan vara?
Kommentar