Vita Zonatum!?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • May 2004
    • 2964

Vita Zonatum!?

Är det någon som vet om det existerar någon stam någonstans i det vilda? Har inte kunnat hitta nått själv än så länge..
    Vet att Pangaeas Zonatumhona färgade om till vitt när hon gick med vita Fenestrata, det må så vara att dom ändrar färg efter omgivningen, men nu börjar jag få fram yngel som blir vita, och då undrar jag om det kan ha med härstammning att göra? Det är inte albino jag pratar om för dom har svarta ögon..
    Mvh Jocke
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!
  • jinnarparen
    • April 2002
    • 2670

Ursprungligen postat av Beast
    Är det någon som vet om det existerar någon stam någonstans i det vilda? Har inte kunnat hitta nått själv än så länge..
    Vet att Pangaeas Zonatumhona färgade om till vitt när hon gick med vita Fenestrata, det må så vara att dom ändrar färg efter omgivningen, men nu börjar jag få fram yngel som blir vita, och då undrar jag om det kan ha med härstammning att göra? Det är inte albino jag pratar om för dom har svarta ögon..
    Mvh Jocke
    Det skulle kunna vara något genetiskt i stil med min gula nicaraguensehane, en ren slump med andra ord.
    Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• JockeB
      Användare
      • May 2004
      • 2964

Ursprungligen postat av jinnarparen
      Det skulle kunna vara något genetiskt i stil med min gula nicaraguensehane, en ren slump med andra ord.
      Jo det är väl det mest troliga..
      Mvh Jocke

Kommentar

• Henrik Giertsen
        NCS Medlem
        • August 2004
        • 70

Hvite Zonatum

Så kult om det er tilfelle at også denne arten har hvite varianter.
        Som du vet så fins det en Zonatum lignende art i Rio Coatzacoalcos som får kobberfarget snute, gjeller og utover kroppen. Så at de skulle også finnes i hvite er jo ikke utelukket. Denne arten har vi forøvrig i Norge og en kompis i oslo har yngel på denne. Disse kom inn fra en normann som var i Mexico og fanget disse for noen år siden.

Vet du hvor dine kom ifra?

Vedrørende ditt spørsmål, gå inn på:

og hør her. Videre så kommer jo Uwe Werner til dere på dette Ciklidemøte om ikke så lenge, han har jo peiling. Som jeg desverre ikke får deltat på. Så det burde være mulig å få svar fra de som faktisk selv har vært mye å fanget sentral Amerika.

Henrik
        Henrik Giertsen

Kommentar

• JockeB
          Användare
          • May 2004
          • 2964

Ursprungligen postat av Henrik Giertsen
          Så kult om det er tilfelle at også denne arten har hvite varianter.
          Som du vet så fins det en Zonatum lignende art i Rio Coatzacoalcos som får kobberfarget snute, gjeller og utover kroppen. Så at de skulle også finnes i hvite er jo ikke utelukket. Denne arten har vi forøvrig i Norge og en kompis i oslo har yngel på denne. Disse kom inn fra en normann som var i Mexico og fanget disse for noen år siden.

Vet du hvor dine kom ifra?

Vedrørende ditt spørsmål, gå inn på:

og hør her. Videre så kommer jo Uwe Werner til dere på dette Ciklidemøte om ikke så lenge, han har jo peiling. Som jeg desverre ikke får deltat på. Så det burde være mulig å få svar fra de som faktisk selv har vært mye å fanget sentral Amerika.

Henrik
          Tack för det Henrik!
          Du har möjligtvis inte någon bild på denna Zonatum?
          Det enda jag vet om föräldrarna till mitt par är att båda kommer från skåne..
          Mvh Jocke

Kommentar

• Henrik Giertsen
            NCS Medlem
            • August 2004
            • 70

Jeg har desverre ikke det. De går også i ett akvarie hvor det ikke er mulig å få noen OK bilder av dem, men kanskje senere? Ser heller ingen i Aqualog som ligner disse. "Vanlig" Zonatum har jo denne røde halen, den har ikke Coatzacoalcosene. De har denne nesen altså området mellom leppene og øynene som er rød/rosa/kobberfarget. Dette kjennetegnet er så tydelig at en ikke kan ta feil. Det som er fint med disse er at vi er helt sikre på hvor disse er fanget.
            Nå har jeg også overtatt noe cm. store yngel fra dette paret, så ser frem til det nå har gått ett års tid.

Har også to andre Zonatumlignende fisk, men uten den røde halen. Men hva disse er vet jeg ikke enda. det jo en del like fisk her. For å refererer til Aqualog så se på Guttulatum (som vel ikke er egen art), Herichtys Geddesi, div Zonatum bilder så er det ikke lett å se forskjell på disse, eller?

Har du bilder av dine?
            Henrik Giertsen

Kommentar

Arbetssätt...