Jag håller på att starta mitt 540-liters akvarium, och har funderat på denna blandning: C. leptosoma 10 st., E. "kilesa" 6st., P. nigripinnis 6 st., J. marlieri 4 st.+ att jag hade funderingar på ev. 6 st. C. pleurospilus, men det är så att jag vill ha de som är skapligt färgade, så jag vet inte om de sistnämnda! Är det någon som har något annat förslag??
Tanganyika blandning!!
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Låter som ett kanonuppsättning.
Mina Callochromis är aggro mot andra sandlekare, men det är en trevlig lättlekt firre med mycket personlighet.
Vidare så hade jag även stoppat i hästnosar.
Har du grunnat på Neol. multifaciatus eller kanske occelatus.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort. -
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Den verkade hur fräck som helstDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Här är tuggande honor.
Och en ung hanneDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
lol! dom ser verkligen komiska utTropheus Duboisi halembe, so
-
Jag håller på att starta mitt 540-liters akvarium, och har funderat på denna blandning: C. leptosoma 10 st., E. "kilesa" 6st., P. nigripinnis 6 st., J. marlieri 4 st.+ att jag hade funderingar på ev. 6 st. C. pleurospilus, men det är så att jag vill ha de som är skapligt färgade, så jag vet inte om de sistnämnda! Är det någon som har något annat förslag??
Bifogar en bild på en Hane som jag själv hade odlat som iaf flexar på fint.Kommentar
-
Här har du även en bild tagen då karet är släckt o solen lyser in lite på karet. Man kan även se leptosomer som färgar en del samt en massa högar som Kileser skottat upp.Kommentar
-
har sneglat en del på callochromis, verkar som ett intressant släkte..några som är speciellt snygga är de mörka/svarta men aldrig sett dom irl
http://www.fishhead.com/graphics/cal_macrops.jpg
c. macrops red eye black "utinta bay"
och de är kanonfina det håller jag med om.....Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Tropheus Duboisi halembe, so
-
Låna tråden
Hoppas det är okey att jag lånar tråden.
Jag har införskaffat ett litet gäng med mina första sandlekare, C. pleurospilus.
Har ett par frågor om dessa.
Hur stora ska det vara för att definitivt avgöra kön?
Färgar alla hanar ut?
Jag har en tydlig utfärgad hanne samt tre "blanka" på ungefär 4,5 cm. Går det att eventuellt komplettera med fler honor senare eller blir de inte accepterade?
Gärna råd överhuvudtaget om dessa intressanta fiskar.
Mvh
DanielSenast redigerad av Broddan; 28 March 2008, 10:53.Hälsningar
DKommentar
-
Tackar för alla svar!! Det får bli en start med C. leptosoma ca.12 st, P. nigripinnis 2+4, E. sp. "kilesa" 2+4, mina 4 jullar som jag har nu! Så får jag se ifall jag fyller på med flera av varje sort eller ifall det blir någon annan art! Har sneglat lite på C. ventralis, men de skall vara väldigt aggressiva mot de andra.
MVH NettanNettanKommentar
-
Såg ett stort gäng välvuxna Callochromis på akvarielagret häromdagen som jag antog var någon Macrops-variant, de utfärgade hanarna var mörka och röda.Kommentar
-
Tackar för alla svar!! Det får bli en start med C. leptosoma ca.12 st, P. nigripinnis 2+4, E. sp. "kilesa" 2+4, mina 4 jullar som jag har nu! Så får jag se ifall jag fyller på med flera av varje sort eller ifall det blir någon annan art! Har sneglat lite på C. ventralis, men de skall vara väldigt aggressiva mot de andra.
MVH Nettan
Ventralis är mer aggressiva mot sina egna,sas. Å Kilesan kan deppa ihop med såna "flängisar" i burken."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
OK! Satsar på flera "kilesa"! Jag tänkte ha grottor i varje hörn av karet med faxesten! Blandade grottor i olika storlekar, resten skall vara öppen sandbotten. Förutom att jag skall ha några växter i, nära grottorna( får se hur länge de får vara kvar)!!! Ventralis struntar jag i!!NettanKommentar
Kommentar