Blodrött vid fenorna?
Kollaps
X
-
-
Det kan jag inte svara på men vad jag har lärt mig genom åren e just det jag beskrivit, exakt hur eller vilka bakterier man får eller har det har jag ingen direkt koll på... tyvärr.Kommentar
-
Stoppade ner honom separat i en hink med flagyl och furanol, (samma som aquafuran) Skall ta och intensivbada honom med i furanolen. Tror du detta är svårare att bota en buken?
Inga andra fiskar visar sjukdoms tecken. Jag har en idé annars, säg till om den verkar skruvad. Jag tänkte ta alla fiskarna till ett 240L akvarium som jag har o eventuellt medicinera där om nån fisk till blir sjuk.
Tänkte blåsa igenom hela karet med kokhett vatten. Så varmt som det bara går att få igenom kranen. För jag hade aldrig problem förut. Det kom med dom sketan rödzebrorna som jag tog emot förut. Jag misstänker att bakterier kan kapsala in sig och komma fram vid ett lämpligt tillfälle. Har läst om det i en artikel. Så varmvattnet skulle funka ungefär som en flamethrower tänkte jag. Bränna ihäl asen menar jagMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Jag skulle inte kasta i kokhett vatten i karet...det är mitt råd. Om du är osäker på hur det står till med saker i karet så ta ur allting och gör rent...allt.Kommentar
-
Mitt var inte kokhett, det var dock det varmaste som går att få ur en kran, koka vatten och hälla i skulle jag inte heller göra, töm och låt torka är bättre om du är rädd för bakterier ett par veckor krävs dock.........eller salta å det jävligaste typ 10-20 kilo........ låt stå ett par dagar sen töm och sköljMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Tack, jag fick just en lysande idé om hur jag skall göra.Kommentar
-
Mitt var inte kokhett, det var dock det varmaste som går att få ur en kran, koka vatten och hälla i skulle jag inte heller göra, töm och låt torka är bättre om du är rädd för bakterier ett par veckor krävs dock.........eller salta å det jävligaste typ 10-20 kilo........ låt stå ett par dagar sen töm och sköljKommentar
-
Kommentar
-
Ja jag har tänk göra så men e lite orolig att nått skall bli kvar i gruset texKommentar
-
Nu börjar det bli lite hysteriskt eller. Det va en fisk med lite rött nere vid fenbasen, hur mår dom andra? hur mår cobuen?Kommentar
-
Hmm, jag har också testat att spräcka kar med varmt vatten och det fungerar alldeles utmärkt (att spräcka glaset alltså).Tony EnglundKommentar
-
Couben verkar okej men jag skall ta upp honom ur hinken och intensivbada honom, då kommer jag se bättre hur han ser ut.
Sen är det en birgth blue hona som verkar utveckla soten tycker jag. Så jag plockar undan henne och medicinerar henne separat Det lutar åt klorin rengöring av den burken för jag känner hela tiden en ovisshet då detta bubblar upp med jämna mellanrumKommentar
-
Kommentar
-
Couben verkar hur pigg som hellst och den röda färgen vid fenroten ser ut och ha gått tillbaka lite. Hoppas han klarar sig för annars sitter jag med 5 honor och ingen hanne men jag har ju iofs yngel på uppgångKommentar
Kommentar