If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Wow! riktigt fint tugg på honan. Kul o se att de lekt. De är ju knappa ett år nu då jag har för mig jag fick 2 kullar i aug och sep förra året som dom kommer ifrån.
Tackar tackar .
Måste dock säga att blixten hjälper till mycket när det gäller att förstärka deras blåa prickar, så de är tyvärr inte riktigt så snygga i verkligheten.
Senast redigerad av Rasmus Pedersen; 14 August 2008, 19:04.
Anledning: korrigering av inlägget
såg i en butik förra veckan som hade svenskodlade hästnosar från ett vildfångat par. Min fråga är den om att den generation från detta paret är mera tåliga när det kommer till vattenkrav och liknande. Hoppas nån har en bra synpunkt på detta.
Lägger upp några bilder (usel kvalité - sorry foto är inte starka sidan!) av mina nu äntligen inköpta VF T.Irsacae "Nyaza Lac". Har en grupp på sex och de verkar triva bra tillsammans med bl.a p."Rock kribensis" (Victorior).
Tyvärr hittade jag min Eretmodus Cyanosticushona fastklämd och jäkligt död igår. Det var himla trist, speciellt eftersom jag sålt alla mina yngel utom ett som helt plötsligt bara dök upp mitt ibland alla troffar.
[QUOTE=Per Bjellert;748465]Grattis till trevliga fiskar Joe!
Tyvärr hittade jag min Eretmodus Cyanosticushona fastklämd och jäkligt död igår. Det var himla trist, speciellt eftersom jag sålt alla mina yngel utom ett som helt plötsligt bara dök upp mitt ibland alla troffar.[/QUOTE
Tack! Jag är så nöjd!
Maximalt bakflyt dock för dig - döda fiskar är ju alltid trist, men har man yngel som kan ersätta så kan det ju kännas lite lättare. Nå - det är bara att ta nya tag Per!
Jag hoppas att mina ska komma loss så jag också får småttingar - verkar som om ett par säkert har utkristalliserats (och ev. ett till). Får se, de behöver nog lite tid till!
MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
Kommentar